Tip! Desktop in je dock

als je veel programma's hebt openstaan en je bent aan het downloaden dan is het meestal wel lastig dat je alle vensters moet sluiten om op zoek te gaan naar die file.

Als je nu de desktop neemt uit je gebruikers map en je plaatst die in je dock, dan kan je gewoon alles op je desktop bekijken vanuit de dock zonder alt+appeltje+H moet intypen

Hoe werkt dat precies dan? Ik probeer het Bureaublad icoon uit mijn Thuis map naar de dock te slepen, maar dat werkt niet. Of moet het anders?

Nee hoor Paine, dit zou moeten lukken. Sleep je de map wel naar de rechterkant van de dock?

in het gedeelte naast je prullenmand. De dock bestaat uit 2 gedeeltes. Links Apllicaties, rechts mappen. De desktop moet in het rechtse gedeelte

Voor de handliggende tip, maar erg handig.. ik gebruik 'm inmiddels!

Deze had best op de voorpagina gemogen hoor MacAttack! :slight_smile:

Ah ok, ik probeerde hem gewoon in het midden ergens te plaatsen. Aan de rechterkant lukt inderdaad wel. Maar ik zie eigenlijk geen nut hier in. Als ik er op klik springt de map van m'n bureaublad open, of is dat juist de bedoeling?

Zeer praktisch! Als ik diverse minifotoafbeeldingen op desktop moet zien heb ik altijd vele schermen moeten verschuiven om de juiste naam te kunnen lezen.

Bedankt voor de tip. Inderdaad erg handig. :mrgreen: :mrgreen:

[quote:627b335246="Paine"]Ah ok, ik probeerde hem gewoon in het midden ergens te plaatsen. Aan de rechterkant lukt inderdaad wel. Maar ik zie eigenlijk geen nut hier in. Als ik er op klik springt de map van m'n bureaublad open, of is dat juist de bedoeling?[/quote:627b335246]

Paine, het is de bedoeling dat je de muis ingedrukt houdt bovenop dit icoon. Als je hem slechts snel aanklikt dan springt de map idd open. Ongeveer een seconde ingedrukt houden, dan verschijnt hetop-up menu…

Is het niet gewoon handiger om op het vergrootglas in je downloadvenster (Safari) te klikken (of de knop Reveal in Finder als je Internet Explorer mocht gebruiken)? Dan komt de map met dat binnengehaalde bestand vanzelf naar voren, ook als het je desktop is. Gaston

Ik denk eigenlijk dat deze tip is uitgegroeid tot algemene tip: je kunt hem namelijk gebruiken met elke map. Bovendien houd ik zelf het downloadvenster van Safari redelijk schoon. Sowieso leegt hij het na elke herstart. Maar er zullen zeker mensen zijn die wat aan jouw tip hebben...

Zelf heb ik een speciale map aangemaakt met ‘Downloads’. Deze heb ik dan weer in de dock gesleept. Zo kan ik er altijd snel bij en blijft mijn desktop redelijk schoon.

Groots en meslepend wil ik leven...

Elke dag nog snappen gelukkig meer en meer OS X gebruikers hoe ze die ooit verfoeide Dock als centrale draaischijf kunnen gebruiken.
Strikt genomen zijn handigheidjes als FruitMenu - dat ik zelf dolgraag gebruik- niet nodig.

Ik heb sinds iets meer dan een jaar geleden volgende mappen of aliassen rechts in de Dock zitten:
HD
Thuis (Home)
Programma’s: de hoofdmap voor alle gebruikers
Programma’s (Michel): mijn eigen programma’s die ik niet voor alle gebruikers vrij wil geven. Dit zijn er die ik eerst wil testen of hulpprogramma’s die ik als systeembeheerder gebruik.
Mijn Afbeeldingen
Mijn Documenten
Mijn Bibliotheek
Mijn Preferences
De Downloadmap die ik op het Bureaublad heb gecreëerd
Mijn externe HD
Mijn iDisk
Eén URL

Rechts klikken en je kan zo bij de bestanden.

Met Toon info kan je die iconen in een wip en een gauw aanpassen.

TNX voor de tip.

[quote:707a77dc38="Paine"]Ah ok, ik probeerde hem gewoon in het midden ergens te plaatsen. Aan de rechterkant lukt inderdaad wel. Maar ik zie eigenlijk geen nut hier in. Als ik er op klik springt de map van m'n bureaublad open, of is dat juist de bedoeling?[/quote:707a77dc38]

Inderdaad geen rekening mee gehouden dat als je met de originele pro muis er op klikt dat je dan een finder venster krijgt. Als je een meerknopsmuis hebt kan je door rechts te klikken een menu uit die map toveren.

Handige Tip! Staat bij mij gelijk in de Dock....

Voor de volledigheid: je kunt het pop up menu krijgen door te klikken met de rechter muisknop of, als je die niet hebt, door control - klik. Je kunt ook gewoon klikken en de muisknop even ingedrukt houden.

Ik gebruik hiervoor het proggie "show desktop". Een druk op de knop en hij haalt je hele desktop leeg. Handigheidje is dat t boven in de menubalk zit, vind ik eigenlijk wat makkelijker dan de dock...

[b:4422d61a88]Een dubbele Dock-rij[/b:4422d61a88] wordt zolangzamerhand wel nodig: hoe meer ikonen hoe kleiner de ikoontjes!

[quote:59fdfd9d7b="Josh"][b:59fdfd9d7b]Een dubbele Dock-rij[/b:59fdfd9d7b] wordt zolangzamerhand wel nodig: hoe meer ikonen hoe kleiner de ikoontjes![/quote:59fdfd9d7b] reorganisatie van je dock zal je bedoelen :P

Een dock onder, boven en aan de zijkanten... een heel raamwerk... Aaaaah windows...... :?