Tip: Formac Gallery 2010

Ik wil even het volgende met jullie delen;

Onlangs is mijn Apple Colorsync 21" zo goed als overleden na 3(!) jaar intensief gebruik. Helaas, 4 reparatiepogingen door Microfix mochten niet baten…
Nieuw scherm dan maar… en dan natuurlijk het liefst een… Apple cinema display?! erg mooi! heb er een keer een dag achter zitten werken, en dat beviel tegen verwachting in prima. Maar de prijs daar hikte ik toch wel tegenaan… zeker als je nog even terug rekent naar guldens :?

Ik werd door de wekelijkse mailing van chipmunk gewezen op de Formac Gallery 2010… en de spec’s liegen er niet om… 20.1" TFT 1600x1200 pixels kijkhoek van 170 graden… een tolerantie van maximaal 2(!) foute pixels.

Ik ben in de auto gestapt richting Chipmunk, om dit alles met eigen ogen te aanschouwen… en direct mee te nemen! voor de zachte prijs van 1775,- euro’s (ex.) tegen bijna 3000,- voor de 22" cinema display!

inmiddels staat hij hier ruim een week op m’n bureau te pronken… en zit er dagelijks achter te werken… in een woord ‘fantastisch’! en geen foute pixel te bekennen!

Een heel mooi, zo niet beter alternatief dus voor de cinema display, en persoonlijk hoeft dat breedbeeld formaat niet voor mij, zo heb ik meer ruimte in de hoogte (1200 tegen 1024pix) voor m’n gereedschappen in Photoshop enz.

Oh ja, voor meer info… www.formac.com

heb jij ook een calibrator erbij?? Torz

helaas niet dus... ik dacht ik probeer eerst zonder, en ik moet zeggen met het monitor regelpaneel kom je ook een aardig eind. maar voor een perfecte kleurcalibratie kun je niet zonder.

Jean

thanx voor de info TZ