TIP :Handig scrollen in OSX

Scrollen in mail, safari etc... zonder je muis te gebruiken ? Kan door gewoon je spatiebalk in te drukken om naar beneden te scrollen en shift+spatiebalk om omhoog te scrollen. :D

zit nu achter een windhoos-bak op de universiteit, maar kon je niet ook gewoon met je pijltje scrollen? :?

De spatiebalk laat de pagina in 1 ruk naar het volgende stuk schieten. Dat zou ik geen scrollen willen noemen. Met de pijltjestoetsen gaat dat een stuk gelijkmatiger.

maar het is wel een goede tip. Is in sommige situaties best handig.

dat kan toch ook met de "page up" en "page down" toetsen???

Als je een mailtje leest is de spatiebalk de aangewezen methode. Met de pijltjes schiet je namelijk naar het vorige/volgende bericht. Natuurlijk geen hot news, maar voor sommige forumlezers is het vast een openbaring. :)

[quote:fc353dd63e="digitalguru"]Scrollen in mail, safari etc... zonder je muis te gebruiken ? Kan door gewoon je spatiebalk in te drukken om naar beneden te scrollen en shift+spatiebalk om omhoog te scrollen. :D[/quote:fc353dd63e]

Explorer/OSX 1.5

Spatiebalk en [b:fc353dd63e]alt[/b:fc353dd63e]-spatie

[quote:c26964fad5="Gijs"]Als je een mailtje leest is de spatiebalk de aangewezen methode. Met de pijltjes schiet je namelijk naar het vorige/volgende bericht. Natuurlijk geen hot news, maar voor sommige forumlezers is het vast een openbaring. :)[/quote:c26964fad5]

Goeie tip!

supertip Bedankt!!!!!!!!!!!!

remco
www.remcopardoel.nl

this is new, thanx voorheen altijd scroll wiel gehad op de muis. maar nu zit ik hier met een laptop.

is cool

[quote:fbd44f2098="Rutger1981"]this is new, thanx voorheen altijd scroll wiel gehad op de muis. maar nu zit ik hier met een laptop. [/quote:fbd44f2098] Daar kan ik gewoon scrollen op mn trackpad :)

[quote:d7fffd0359="maceddy"][quote:d7fffd0359="Rutger1981"]this is new, thanx voorheen altijd scroll wiel gehad op de muis. maar nu zit ik hier met een laptop. [/quote:d7fffd0359] Daar kan ik gewoon scrollen op mn trackpad :)[/quote:d7fffd0359]

tell me how I am lazy.

Thanx

Check topic [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=9000&highlight=sidetrack]Scrollen met je trackpad[/url]

Werkt met een progje genaamd SideTrack…
Je kan ook een rechtermuisknop enzo instellen :smiley:

Zeer handig :slight_smile: