Tip: Hoe bevrijd ik een vol beeldscherm van icoontjes

Ik maakte vannacht een foutje waardoor m'n beelscherm compleet ondergesneeuwd was met icoontjes van filmstills. Zoals dat gaat, lag er een dik pak bovenop het icoontje van m'n harde schijf.

Gebeurt het je een keer, grijp dan het complete pak, inclusief de harde schijf, en smijt alles in de trash. Je wordt op je vingers getikt, de HD springt terug en de berg erbovenop blijft in de prullenbak achter. Daar vis je ze weer uit en bergt ze op in een handig mapje.

Overigens: Het kan een tijd duren voordat de Finder al die tientallen of zelfs honderden of duizenden icoontjes heeft geincorporeerd. Je Mac is bezig, de Finder is niet gecrasht. :wink:

Is dit een tip of een vraag? Afijn, makkelijker nog om in zo'n geval te kijken in en organiseren met het mapje 'Bureaublad' in je thuismap.

[Edit: ik zie nu aan de titel dat 't idd een tip is…]

Nog handiger, HD-icoon rechts in je dock slepen, in Findervoorkeuren vinkje bij harde schijven weghalen. Resultaat schoon bureaublad en je kunt gelijk door je HD browsen door de muis er lang op te klikken. :wink:

Nóg handiger

HERSTEL! (appeltje+z)

[quote:3d6d9307dc="Jør"]Nóg handiger

HERSTEL! (appeltje+z)[/quote:3d6d9307dc]

Ja dat vond ik ook wel het meest handige…

Heel goed verzonnen, maar als je vanuit bijvoorbeeld Combustion 1000 stills hebt neergezet in een batch render heb je weinig aan Appel-Z. Of zie ik dat verkeerd?

[quote:917d2503b8="cliffhanger"]Heel goed verzonnen, maar als je vanuit bijvoorbeeld Combustion 1000 stills hebt neergezet in een batch render heb je weinig aan Appel-Z. Of zie ik dat verkeerd?[/quote:917d2503b8] Volgens mij zie je dat niet verkeerd. Je kunt in de Finder alleen Finder acties ongedaan maken...

Ik heb het een keer meegemaakt door een honderdtal foto’s per ongeluk op de Desktop te slepen ipv op het programmaatje Finderview wat in de Dock stond. Een ‘Move’-actie kun je in de Finder dan wel ongedaan maken met Appeltje-Z.