Tip ivm Dashboard

Ik hoop dat dit goed gaat, want ik weet niet precies waar ik dit nou moet posten. Ik doe het zo maar.

Ik kwam de volgende tip tegen. Ik heb hem zelf toegepast en werkt goed en leuk.
Handig! Vond deze tip via het Developers Board…

[quote:bc3ce5dcc1]If you’d like to see widgets not only on the dashboard but also on the desktop, do this:

Type [b:bc3ce5dcc1]defaults write com.apple.Dashboard devmode YES[/b:bc3ce5dcc1] in the terminal and quit the dock (using process viewer, logging out or rebooting).

Activate dashboard, then drag and hold the widget while deactivating dashboard again. Voilá! Depressing the <option> key while mousing over the widget will show the close button (works in dashboard mode, too).

Dragging and holding the widget while activating dashboard will put it back again. [/quote:bc3ce5dcc1]

Of, voor de mensen die niet willen rotzooien in Terminal of bovenstaande te moeilijk is, heeft men nu ook een handig programma geschreven hiervoor. Zie onderstaande link:
http://www.mesadynamics.com/amnesty.htm
Daarmee zijn de tiger widgets oproepbaar vanaf je desktop en verschijnen ze ook op je desktop.

Leuk. Het werkt prima.

Nadeel vind ik, omdat ik op een kleine resolutie werk (1024x768) op mijn iBook, dat de Widgets altijd zichtbaar blijven. Ook bovenop andere vensters…

Met Amnesty kun je ze ook vastzetten in je desktop, dus dan liggen ze niet boven op je vensters (ctrl-klik om dit in te stellen). Niet alle widgets werken echter.

Ik las laatst ook (heb zelf nog geen ijger) dat als je vanuit je onderste balk een widget sleept naar je desktop, je 'm ff vast moet blijven houden (aan je cursor), dan dashboard 'afsluiten' en je muis loslaten op je desktop. Dan staat ie ook op de db.

nee, dan blijft hij boven je vensters hangen. niet echt handig. je moet dan wel eerst de devmod instellen.