Tip Menubalk

Gisteren vroeg ik om hulp bij het probleem dat de symbooltjes rechts in de menubalk (zals scherm klok vlaggetje e.d.) verdwenen, terugkwamen enz. Ik kreeg één niet bruikbaar antwoord. Heb het nu zelf op- gelost : ga naar thuismap/bibliotheek/preferences. Zet die laatste map op het bureaublad en herstart. Plaats daarna de symbooltjes in de menubalk via systeemvoorkeuren en/of bepaalde programma's. Gooi de preferences-map in de prullenmand en gooi die leeg. Dit alles voor diegene die met hetzelfde probleem zou kunnen (gaan ) zitten!

het lijkt mij handiger om onderaan je eerste post dan het antwoord/ de oplossing te zetten in plaats van hiervoor een nieuwe topic te openen. Mensen die hetzelfde probleem hebben kunnen via de zoekfunctie heel gemakkelijk jouw oplossing terug vinden.

Ikzelf vind het ook handig als je achter de titel van je post dan de opmerking [opgelost] zet;
zodat de zoeker ook kan zien dat er een antwoord te vinden is in het door jou geplaatste topic.

wel fijn dat je dit met ons wilde delen! :wink:

Lijkt me nogal een linke oplossing. Je gooit al je voorkeuren die in je Preferences map staan weg! Dus ook de goede. Ik denk dat je nog wel wat verrassingen tegen gaat komen. Het is sowieso verstandiger om de oude map te bewaren voor het geval dat.

RoboRob, Ik ben tot nu toe geen enkel probleem tegen gekomen behalve(!) de favorieten van InternetExplorer op- nieuw invoeren en stuffit deluxe opnieuw installeren.Maar dat is altijd nog beter dan de hele janboel weer opnieuw te moeten installeren.

Véél te radicaal! Command + klik en sleep het menubalksymbool uit de menubalk. Wil je in het vervolg[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=229435&highlight=#229435] dubbelposten[/url] vermijden, svp.

Sedikit, als je Mail gebruikt, ben je nu tamelijk zuur, 'amongst others'. Geen goede tip in ieder geval. :cry:

[quote:d0c0934279="michelvdb"]Véél te radicaal! Command + klik en sleep het menubalksymbool uit de menubalk. [/quote:d0c0934279]

jup, this is the way to go!

Weer wat nieuws geleerd, over :apple: - sleep! :finderoud: