TIP: The magic pringels box, once you pop you can't stop :)

Ok chips word vaak voor de computer gegeten wanneer je lekker op je gemakje een van de vele divxjes bekijkt, maar dit heeft ook een apple relatie die wel nogal ver te zoeken is.

Dit is wat je moet doen…

1. ga naar de dichtsbijzijde winkel, koop 1 pringels doos (maakt niet uit welke smaak)
  2. zet je thuis met de doos voor je computer naar een divxje te kijken maakt ook niet uit welke en eet de inhoud van de pringels doos op.
  3. daarna loop je naar je draadloosnetwerkstation.
  4. zoek je de antenne van het draaidloos netwerkstation
  5. je maakt deze vast aan de pringelsdoos aan de metalen kant, nadat je de plastik van de antenne gestript hebt. Ik heb gesoldeed maar plakken lukt ook wel denk ik.
  6. richt je pringelsdoos in een bepaalde richting waar je relatief weinig ontvangst hebt.

En je zult merken dat je in die richting zowat een 150m afstand meer bij hebt gekregen van berijk!!

dit kost je nog geen 1,5 euro en is op een paar minuten geïnstaleerd… Dus waar blijven de goedkope apple antennes?

dit klinkt zeer goed, maar ik heb zo'n us robotics station waar de de antennes op moet draaien, toch ook es proberen op een of andere manier dit te fiksen

Helaas, mijn Airport Extreme past niet in de Pringles doos. :P

Even over die Pringles-doos: bij mij [i:41070d8183]popt[/i:41070d8183] het dekseltje er nooit vanaf. Ik moet het er altijd vanaf trekken. :roll:

Lukt het bij jullie? :?

[quote:8b1f8f920f="Marresc"]Even over die Pringles-doos: bij mij [i:8b1f8f920f]popt[/i:8b1f8f920f] het dekseltje er nooit vanaf. Ik moet het er altijd vanaf trekken. :roll:

Lukt het bij jullie? :?[/quote:8b1f8f920f]

Het lukt wel als je de bovenkanten van de bus, dus niet de deksel, tegen elkaar drukt.
@Joopmicroop Hoe kwam je er eigenlijk bij een Pringles bus te gebruiken?

:sotp: :stuck_out_tongue:

Het is al een tijd bekend in de "hackers wereld". Met een laptopje buiten een bedrijf staan en dan een beetje richten met een metalen bus -een springles bus dus-. En zo kan je gegevens opvangen. :)

google? :? pringles antenna

http://www.oreillynet.com/cs/weblog/view/wlg/448

Dat gaat met een Airport Express ook niet echt lekker.

Bovendien krijg je veel meer een gericht bereik. Wat kan betekenen dat er op andere plekker waar je eerst wel goed bereik had, het bereik nu opeens minder is. Wil je echt gericht op één bep. punt meer bereik hebben, dan is het een geinige oplossing. Als je dan toch een oud basisstation hebt, waarbij je niet bang bent om wat te slopen…

Het is wel een beetje hogere wiskunde als je echt een goed resultaat wilt hebben als ik het zo lees.

[quote:a8ae6c91ad="Blue87"]Het is al een tijd bekend in de "hackers wereld". Met een laptopje buiten een bedrijf staan en dan een beetje richten met een metalen bus -een springles bus dus-. En zo kan je gegevens opvangen. :)[/quote:a8ae6c91ad]

Ja dat kende ik al ja… Maar met een Pringles bus :stuck_out_tongue: