tipbutton op Apple 17" Studio Display. Functie???

Ik heb vandaag m'n 17" Apple Studio Display binnen gekregen en ben er supergelukkig mee. Nou zit er links-onder een tiptoets met het symbool van "helderheid". Er gaat keurig een lampje branden als je 'm aantipt...........en verder?............niets.

Nazoeken op de Apple-site brengt me niet verder dan een zinnetje dat het de beeldschermvoorkeuren zou openen en op het forum heb ik geen toepasselijk draadje kunnen vinden.

Hebben jullie enig idee, of functioneert er iets niet aan deze gloednieuwe display??

Hmmm. Dat is wel wat het bij mij doet. start de display prefs onder system prefs.

Zit de stekker er wel in?

Hebbie hem wel op de Apple Display uitgang staan? Niet op de VGA?
Ik neem aan dat je “maar” 1 display hebt dus dat zal wel goed zitten.

in osX kun je die knoppen op slot zetten

• ga naar je systeem voorkeurer // beeldschermen // opties
    en controleer op de optie V vergrendel beeldscherm knoppen
    uitstaat.

-misschien staat je helderheid al op maximaal

-anders weet ik het ook niet?

Anders kan je altijd nog de knoppen F14 of F15 gebruiken. Net zo handig :)

moet je die wel hebben! :?

[quote:b6ac9a5814="Jør"]moet je die wel hebben! :?[/quote:b6ac9a5814]

Die komen na de knoppen F12 en F13 :wink:

[quote:8291b64a58="Urbin"]Anders kan je altijd nog de knoppen F14 of F15 gebruiken. Net zo handig :)[/quote:8291b64a58] Heel erg handig Urbin! Weer wat geleerd want op het Pro Keyboard staat dat nergens vermeld. :lol:

na F12 komt HELP!

(bij mij dan!) :expressionless:

ik heb een 17" studio display, de knop op het display zelf doet het wel, maar de F14 en F15 toetsen niet, dus ik denk dat hij daar ook niets aan heefd

[quote:564170650d="Jør"]in osX kun je die knoppen op slot zetten

• ga naar je systeem voorkeurer // beeldschermen // opties
    en controleer op de optie V vergrendel beeldscherm knoppen
    uitstaat.

[/quote:564170650d]

Jør, Ik heb alleen het tabblad “Beeldscherm” en “Kleur”. Nergens staat een vergrendelslotje. Of bedoel je iets anders dan het programma: Systeemvoorkeuren?

Helderheid staat niet maximaal en ik heb voor de zekerheid de ADC-connectie getest. Geen resultaat.

@Urbin: goede tip van F14/F15. Maar het gaat er mij om dat er niets mis is met een nieuw product. Dus als ik er niet uitkom, gaat ie terug naar de dealer, …helaas…(maar wel voor een nieuwe, want ik vind het een prachtig beeldscherm)

Gelijk heb je. Ze werken idd heerlijk en zijn retescherp. Maar om eerlijk te zijn die knopjes gebruik ik nooit. als je de knoppen wat langer vast houdt wil het ook niet werken? Vast een domme vraag maar het zou kunnen.;)

ik gebruik die knop nooit. Hij doet het wel. is en blijft een prachtig scherm. Als nou de 20" niet zo duur was ...

@Urbin Heb ik inderdaad geprobeerd. Maar na een minuut en een lamme wijsvinger vond ik het welletjes. Ik ga er even mee terug naar de dealer. Het behoort te werken, en ook al gebruik je het niet, het idee dat er iets niet klopt bij een nieuw product, voelt niet lekker.