Tips gevraagd mbt multitrack recording.

Ik krijg binnenkort een IMac (1Gghz, 256MB). Heeft iemand hard- en software tips voor mij voor mbt multitrack recording met de nadruk op het opnemen van analoge signalen (zang, gitaar etc) en een niet professionele beurs? Alvast bedankt.

Erik

Digidesin Digi002 is een combinatie van hardware (Digi002) en software (Protools 6.1LE). Kost bij Feedback EUR2699, 8 kanalen tegelijk. Anders de Mbox, EUR589, zelfde bedrijf, 2 kanalen tegelijk. Er zijn nog alternatieven, Motu bijvoorbeeld, maar daar zit geen software bij. Check anders [url]www.synthforum.nl[/url] daar zijn ook mensen met dezelfde vragen, zo krijg je een bredere opinie.

De Motu is zeker een geniale kaart, en er zit WEL software bij voor basic recording en edditing. Maar ik denk dat zowel de 002 van digidesign en de motu, een evt overkill aan functies hebben als je het wil houden bij gitaar en zang. Je zou even moeten nagaan hoeveel sporen je tegelijk zou willen opnemen nu, en in de toekomst. Als je geen complete drums en/of grote groepen tegelijk gaat opnemen volstaan denk ik 2 ingangen. Eventueel zijn de m-audio kaarten een optie. (audiophile en firewire 410) Liggen iets lager in prijs en zijn goed voor het recht-toe recht-aan opnemen.

succes ermee