Tips gevraagd!!??

Ik had graag wat tips gehad voor het uitwisselen van bestanden en andere dingen met pc's ik zit met mn macje in een grote groep pc gebruikers en daarom had ik graag deze tips ? 8)

ik gebruik ichat en msn voor uitwiselen van bestandtjes over het internet met pc of mac gebruikers. Werkt goed. Ichat/aol wat beeter voor grootere files want het heeft een resume optie.

GROET!

Ik zoek ook tips voor als ik b.v een e-mail stuur met een bijlage die van mac komt hoe een pc dat dan kan openen.

Bijlagen kunnen natuurlijk gewoon geopend worden.

Omdat de mac geen extensies gebruikt worden er vaak twee bestanden verstuurd i.p.v. een. Indien je op een pc het grootste bestand opent komt alles helemaal goed :slight_smile:

Natuurlijk kun je je mac gewoon aansluiten op het netwerk. Appeltje + K in de finder, netwerkadres intikken, en klaar. Ook kun je zo gebruik maken van netwerkprinters etc.

Succes!

met samba kan je bestanden van de ene pc naar de ander mac overzetten en andersom

Ik heb een klein netwerkje met een iMac en 2 PC's. Bestanden uitwisselen gaat prima via het netwerk. Via samba. Als je wilt weten hoe je e.e.a. moet instellen zal ik je wel een handleiding toesturen. Stuur maar een email naar me.

Ik werk al een hele tijd met 14 mac's en 2 peecees in netwerk... als je meer specifieke problemen hebt, laat het gerust weten. ik zal met plezier naar een oplossing zoeken...

het is allemaal zo moeilijk niet als de meeste mensen laten uitschijnenā€¦ :mrgreen: