Tips voor fitness muziek

Ik hou van Reggae, Rock en Pop

Maar daar kan ik niet lekker op fietsen. Om die vervelende kilo’s eraf te fietsen.
Ik zou graag wat tips willen van Vj’s of Dj’s en anders artiesten die uitermate goeie fitness muziek maken. Zodat ik mij daar eens nader in kan verdieppen. Dan kan ik wat gerichter zoeken in de platen zaak.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Het belangrijkste is dat je het lekkere muziek vindt. Ik haat het als in de sportschool r&b of trance gedraaid wordt, en dan gaat het allemaal toch wat minder lekker. Fitnessen moet leuk zijn, dus de muziek ook. Je moet je er vaak toe zetten om te beginnen, en dat gaat beter als de muziek leuk is. Dus kies gewoon iets wat je leuk vindt.

Gym & Tonic van Bob Sinclar :P

Maar wjgmspeedy heeft gelijk, gewoon muziek op zetten dat je zelf leuk vind
Het fietsen komt dan vanzelf wel.

(En anders is Fat Boy Slim ook wel leuk voor een goede work out :stuck_out_tongue: )

gymtonic is een super irritant nummer.

is [url=http://www.macosx.nl/?p=music&a=song&id=1212] dit[/url] mischien wat je zoekt?

ik hou normaal van rustige R&B, maar tijdens het pompen van m'n spieren heb ik toch wel wat ''harders'' nodig. Ik heb dat ook speciaal een afspeelijst genaamd fitness met wat goede rap en hiphop..

Een nummer dat goed werk is van een goede R&B zanger genaamd Ray J

Check iTunes maar eens voor Ray J - keep sweatin’ :slight_smile:

bij mij verschilt het wel eens. Ik heb meestal wat electro (chemicalbrothers/basementJaxx zijn beste aanraders) of ruigere hiphop aan (buck 65, atmosphere, sage francis...), wat lekker is, maar ik wil ook wel eens gewoon metal of keiharde hardcore/punk luisteren. Ik heb nu meestal een soort mix-playlist aan en zap door als het niet bij dat moment past :)

als je relaxte muziek wil kan je beter Supperclub of Hed Kandi nemen... 8)

je moet juist opzwepende muziek hebben bij het sporten echte fitness muziek vind ik bijv. 2 unlimited , 2 brothers on the 4th floor of de vengaboys.

als je netzoals 50 Cent eruit wil zien moet je 50 Cent luisteren... met name In Da Club...

Ik ga heel erg hard lopen & fietsen van [url=http://www.amazon.com/gp/product/B000AMPZF8/sr=1-4/qid=1139052358/ref=pd_bbs_4/102-8018667-1262523?%5Fencoding=UTF8]Muse[/url]

Ik vind een aantal nummers van de nieuwe Madonna, confessions on a dancefloor, ook lekker, of sommige nummers van Anouk.

Maar ja, een sportschool waar ze uit zichzelf de hele collectie van Dionne Warwick, Dusty Springfield en Aretha Franklin soms draaien is ook niet fout :slight_smile:

[quote:e2f39f15e2="TurkishDelight"]als je netzoals 50 Cent eruit wil zien moet je 50 Cent luisteren... met name In Da Club...[/quote:e2f39f15e2]

Vind ik Disco Inferno beter klinken :stuck_out_tongue: Zo een lekkere zware bass 8)

Ik hou eigenlijk het meest van Trance… 8) Of gewoon muziek waar je lekker op kan rammen (born slippy van Underworld of Tiesto, Flight 643 zoiets)… dan krijg je vanzelf energie… gewoon omdat het zulke chille muziek is 8)

(ben je misschien wel eerder moe… iets te vol vertrouwen) :stuck_out_tongue:
(HEEE, Groove Armada = wel vet 8) )

[quote:eaea4a2f0b="Rickje"][quote:eaea4a2f0b="TurkishDelight"]als je netzoals 50 Cent eruit wil zien moet je 50 Cent luisteren... met name In Da Club...[/quote:eaea4a2f0b] Vind ik Disco Inferno beter klinken :P Zo een lekkere zware bass 8) [/quote:eaea4a2f0b]

Of die ene feat. Mob Deep… Outtacontrol…

Ik luister zelf het liefst naar Windowshopper feat. Mase

Ik denk dat de meeste mensen dan ook nog een beetje heel veel aan hun lichaamskleur moeten werken :P

En dan willen we straks natuurlijk wel het resultaat zien in hunk van de dag. :)

als je wat echte beats wilt om op te fitnissen is misschien het album Clubbers Guide 2006 van Ministry Of Sound wel wat?

http://shop.ministryofsound.com/Cultures/en-GB/Products/MOSCD112.htm?CatalogNavigationBreadCrumbs=MinistryofSound|Music|Compilations

The Clement Peerens Explosition 8)

Ikzelf heb op mijn ipod om te cardiofitnessen een aparte playlist: "muziek om te zweten" heet-ie en bevat alleen opzwepende nummers, mijn ervaring is dat als je een langzamer nummer hebt, je ook langzamer gaat fietsen/roeien/steppen. Heeeeerlijk zijn de snelle nummers van Tiesto, Nirvana, The Prodigy, Audio Bullys, Jimi Hendrix. Het fijnst zijn toch wel de nummers die langer dan de standaard 3 minuten duren, gaat de tijd ook lekker snel... Voor de buikspieroefeningen en de cooling down zoek ik meestal iets rustigers op, dan kan varieren van Bjork tot Mary J Blige.

Sister Saviour van The Rapture. Van de gratis te downloaden CD: 'The Wired CD: Rip. Sample. Mash. Share'. Weet ff de URL niet meer.

Fantastische rechtenvrije (CC) muziek met nummers van verder o.a. Beastie Boys, Cornelius, David Byrne, Thievery Corporation, Maar Sister Saviour is het zweetnummer.

Verder vind ik het een beetje vreemde topic. Ik kan nu ook gaan vragen wat jullie het liefste drinken op een terrasje bij temperaturen boven 30°?? 8)