Tips voor fitness muziek

of wat dacht je van Thunderdome... :lol: kan je als een gek tekeer gaan op die lopende band...

[quote:379ebc17d1="Katinka"]Sister Saviour van The Rapture. Van de gratis te downloaden CD: 'The Wired CD: Rip. Sample. Mash. Share'. Weet ff de URL niet meer.[/quote:379ebc17d1]

http://creativecommons.org/wired/

Dank je voor de verwijzing! leuk.

[quote:379ebc17d1=“Katinka”]
Verder vind ik het een beetje vreemde topic. Ik kan nu ook gaan vragen wat jullie het liefste drinken op een terrasje bij temperaturen boven 30°?? 8)[/quote:379ebc17d1]

Dit topic hoort eigenlijk ook in de Lounge, niet in dit forum. En ja, in de Lounge mag je die vraag stellen – leuk topic voor de winter 8)

[quote:345d930255="Hans klok"]is [url=http://www.macosx.nl/?p=music&a=song&id=1212] dit[/url] mischien wat je zoekt?[/quote:345d930255]

ja daar kun je prima op trappen!

[quote:a3114f7199="TurkishDelight"]of wat dacht je van Thunderdome... :lol: kan je als een gek tekeer gaan op die lopende band...[/quote:a3114f7199]

Hakkuh op de band!? Dan lig je d’r zo uit!
Bij ons zijn ze tenminste zuinig op de spulletjes… :x

Ik kan de band "KRAAN" aanbevelen! Heb zelf "live 2001" gekocht. Dit is "doe-muziek" bij uitstek!

Zie: http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/B000BR6FBU/qid=1139077384/sr=1-5/ref=sr_1_11_5/028-5978246-0717324

Als je naar onderen scrolled kun je er stukjes van beluisteren.

Ik denk dat je er wel lekker op kunt fitnessen.
Ik zou het overigens niet in de auto opzetten.
Levert mij altijd boetes voor te hard rijden op! 8)

ga luisteren naar electro 8)

Ikzelf doe alleen aan fietsen, en je fietst het best ( voor zowel het behoud van je fiets als je gewrichten ) met een snelheid van 60 tot 70 omwentelingen van je trap-as. Het beste qua muziek is dan muziek die een ritme heeft wat daar aan gelijk is, of een veelvoud van is... dit omdat je lijf de neiging heeft mee te gaan met dat tempo. Dus muziek met een bpm van 60-70, 120-140, 180-210 fietst over het algemeen het lekkerst.

Welke muziek het vervolgens moet zijn, hangt helemaal van je smaak af. Ik kan je wel vertellen dat ik uren fiets met darkcore en techno, maar als je dat niks vind heb je er ook niks aan…

[quote:ee03323623="unSOUND"]Dus muziek met een bpm van 60-70, 120-140, 180-210 fietst over het algemeen het lekkerst.[/quote:ee03323623]

Het zou handig zijn als er een progje bestond dat de bpm van bepaalde nummers in je iTunesbieb meet en registreert. Vervolgens zou je daar afspeellijsten mee kunnen bouwen die qua bpm zijn afgstemd op je trainingsschema. Iemand een idee?

[quote:ab185001d2="unSOUND"]Je fietst het best ( voor zowel het behoud van je fiets als je gewrichten ) met een snelheid van 60 tot 70 omwentelingen van je trap-as. Het beste qua muziek is dan muziek die een ritme heeft wat daar aan gelijk is, of een veelvoud van is... dit omdat je lijf de neiging heeft mee te gaan met dat tempo. Dus muziek met een bpm van 60-70, 120-140, 180-210 fietst over het algemeen het lekkerst.

Welke muziek het vervolgens moet zijn, hangt helemaal van je smaak af. Ik kan je wel vertellen dat ik uren fiets met darkcore en techno, maar als je dat niks vind heb je er ook niks aan…[/quote:ab185001d2]

Ik heb nu wel zin om een rondje Gooimeer te fietsen 8)

[quote:59d49153e4="Lytstomke"]Ik hou van Reggae, Rock en Pop

Maar daar kan ik niet lekker op fietsen. Om die vervelende kilo’s eraf te fietsen.
Ik zou graag wat tips willen van Vj’s of Dj’s en anders artiesten die uitermate goeie fitness muziek maken. Zodat ik mij daar eens nader in kan verdieppen. Dan kan ik wat gerichter zoeken in de platen zaak.

Alvast bedankt![/quote:59d49153e4]

SUBSCRIBE je op de beste Podcast qua lekkere progressive dance muziek van nederlandse top Dj’s

THE GROOVE COLLECTION

[img:59d49153e4]http://podcast.groovecollection.nl/images/ipod.gif[/img:59d49153e4]
En lekker op je iPod luisteren.

[quote:a26dd61acb="Rupert Nicolson"]Het zou handig zijn als er een progje bestond dat de bpm van bepaalde nummers in je iTunesbieb meet en registreert. Vervolgens zou je daar afspeellijsten mee kunnen bouwen die qua bpm zijn afgstemd op je trainingsschema. Iemand een idee?[/quote:a26dd61acb] Zoiets is er wel, maar dat werkt alleen bij het actieve nummer... hij kan dus niet alle nummers analyseren...

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19324

What Else is There van Royksop maar dan wel de electronische Trentemoller Remix!

[quote:91dac9ee6b="unSOUND"][quote:91dac9ee6b="Rupert Nicolson"]Het zou handig zijn als er een progje bestond dat de bpm van bepaalde nummers in je iTunesbieb meet en registreert. Vervolgens zou je daar afspeellijsten mee kunnen bouwen die qua bpm zijn afgstemd op je trainingsschema. Iemand een idee?[/quote:91dac9ee6b] Zoiets is er wel, maar dat werkt alleen bij het actieve nummer... hij kan dus niet alle nummers analyseren...

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19324[/quote:91dac9ee6b]

…ziet er best bruikbaar uit. Ik ga ermee experimenteren. Bedankt.

het is jammer, want ik heb mijn QuickList net weggedumpt, maar ik kan er nog wel wat uitvissen voor je. Nummers die ik lekker vind en een beetje up-tempo zijn bijvoorbeeld.

Hou er wel rekening mee, dat niet elk nummer dezelfde ‘snelheid’ heeft. Ik heb namelijk de neiging om met de snelheid van de muziek mee te gaan. Dus soms beging ik met wat van de rustigere nummers, in willekeurige volgorde:

Heaven is a place on earth - A*teens (ja, ik weet het, maar deze swinged wat meer)
Kylie - Akcent
Girl - Anouk
Dr. Jones - Aqua
Sk8ter Boi - Avril Lavigne
All i have to give (REMIX! belangrijk) - Backstreet Boys
Love Generation - Bob Sinclar
If i were you - Candee Jay
Captain Jack - Captain Jack :wink:
BIjna alles van Chipz (als je tegen de vrolijke muziek kunt ;))
Girls just wanna have fun - Cindy Lauper
Anyplace, Anywhere, Anytime - Nena&Kim Wilde
Automatic - Elize
No Latino - Elize
Shake - Elize
Call on me - Eric Prydz (absolute topper!)
Sweet dreams are made of these - Eurythmics
Maniac - Flashdance
Push up - Freestylers
No comment - G-Spott
La Passion - Gigi D’ Agostino
The Riddle - Gigi D’ Agostino
Ooh aah just a little bit - Gina nog iets…
Turn the beat around - Gloria Estefan
1,2,3 - GLoria Estefan
Poison - Groove Coverage versie (geen Alice Cooper)
Dragostea Din Tei - Gabry Ponte Radio Remix
Summer nights - hi-skool
Let’s get loud - jennifer lopez
Waiting for tonight - jennifer lopez
Aint it funny - jennifer lopez (normal version!)
Toveren - K3
Since u been gone - Kelly Clarkson
Footloose - Kenny Loggins
Teenage superstar - Kim Lian
Celebration - Kool and the Gang (UPTEMPO version!)
Catch - Kosheen
Viva El Amor - Loona
Holiday - Mad’house
The weekend - Michael Gray
Walk on water - Milk inc
Land of the living - Milk inc
Linvin’ a lie - Milk inc
Vamos a la playa - Miranda
Nothing’s gonna change my love for you - Move-it
I like it - Narcotic thrust
Children of the night - Nakatomi
I’m a raver - Nakatomi
Push the feeling on - Nightcrawlers (super!)
Turn Around - Phatts and Small
I’ll be there for you - The Rembrants
Livin’ la vida loca - Ricky Martin
She Bangs - Ricky Martin
Rock DJ - Robbie Williams
Rythym of the night - Move-it!
Whenever Wherever - Shakira
Come with me - Special D
here I am - Special D
Me and my lover - Special D
You - Special D
Home alone - Special D
Nothing I wont do - Special D
In bed with you - Stee Wee Bee
Step right up - Gel
Cha Cha Slide - ben artiest kwijt…
Out of Touch - Uniting Nations
Rhythm of the night - Valeria
It’s Raining Men - Weather Girls
Uptown Girl - Westlife
When you’re looking like that - Westlife
Fly on the wings of love - XTM feat. Annia

okay… dat werden er iets meer dan ik dacht. nou ja. doe er je voordeel mee :wink:

allemachtig wat een lijst. Ik kom voorlopig niet van die fiets af!

Benny Benassi met die drilboor ritmische muziek is ook echte fitnesmuziek vind ik..

www.dylandrazen.com

klik op DJ sets en downen maar.
Ik houd persoonlijk best van de hardtechno sets.

Glass Sun knalt er deftig op los

[quote:07ad1814ca="Lord_spianoman"]The Clement Peerens Explosition 8)[/quote:07ad1814ca]

Dit wil ook prima fietsen!
Bedankt!

Waarom moet tegenwoordig overal muziek bij? Ik zie mensen op de fiets met muziek, in de sportschool met muziek, misschien zelfs wel op de WC met muziek... Ik wil ook wel eens een moment rust, dus sporten doe ik zonder muziek, kan ik me veel beter concentreren.

Vandaar dat ik ook die vraag stel en niet jij. Ik heb gewoon wat meer begeleiding nodig en kan me dan optrekken aan het tempo van de beat!