TIPS voor Mijn Postbank.nl

Ik had eerst problemen om in te loggen op Mijn Postbank.nl (zie andere thread in dit forum). Het is me uiteindelijk gelukt, gewoon met de nieuwste Safari op 10.3.2 en de nieuwste Java 1.4.2-update. Hieronder volgen de oorzaken waarom het bij mij faalde in het begin. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. De volgende zaken op mijn computer veroorzaakten kennelijk het probleem: * ik had Privoxy draaien (dat is een privacy verbeterende proxy). Zet dit dus UIT (met http://p.p ) * ik had een proxy (i.v.m. Privoxy) ingesteld in Netwerkvoorkeuren voor http en https. Zet alle proxys UIT. * ik maakte verbinding via een secured SSL tunnel (via proxy). Zet dit dus ook UIT: maak alleen rechtstreekse verbinding. * in mijn map /Applications/Utilities/Java zit een programma Java 1.3.1 Plugin Settings. Daarin zat onder het tabje "Certificates" het Postbank certificate. Verwijder dit! En plaats het programmaatje tijdelijk even in de prullebak. Safari vraagt dan bij inloggen opnieuw of je het Postbank certificaat vertrouwt en dan weet je zeker dat het nieuwe Java 1.4.2 het certificaat zal verwerken en niet de oude 1.3.1. (Ik weet niet zeker of deze stap echt nodig is, maar bij mij kreeg dit alles aan de praat). * Zet blokkeer pop-up vensters UIT in Safari. * Klik twee keer op de "Login" button!

Als anderen nog meer tips hebben, welke problemen zij moesten overkomen, dan hoor ik het hier graag (kunnen we het aan Postbank doorgeven).

Tjeempie joh! Had je echt zoveel problemen? Bij mij voldeed het laatste: twee keer op 'inloggen' klikken en ik was binnen. OK, ik gebruik geen proxy's, dus dat scheelt. Maar met Java geen problemen en de pop-up blokkade staat gewoon aan. Wat ik wel merk is dat ik regelmatig een storingsmelding krijg. Kunnen kinderziektes van de Postbank zijn, maar als ik 5 minuten later probeer dan lukt het wel. Dus ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het niet een Safari-probleempje is. Overigens vind ik dit systeem voor internetbankieren wel een enorme sprong voorwaarts vergeleken met Girotel. Nou alleen nog uitgavenposten kunnen toewijzen en ik doe Girotel de deur uit.

Joehoeeeeeee..... 2 keer klikken is de sleutel tot succes! vandaag de laatste updates gedownload en het kreng doet het!!!! Verder helemaal geen gesleutel met proxy's en bestanden die je weg moet gooien. 8)

Jeezus waarom had je al die proxy en tunnel meuk? Iets te verbergen? Geheime transacties via mijnpostbank.nl? Connecties met Bin Laden? :P

[quote:c0abd25382="colpolyp"]Jeezus waarom had je al die proxy en tunnel meuk? Iets te verbergen? Geheime transacties via mijnpostbank.nl? Connecties met Bin Laden? :P[/quote:c0abd25382] Colpolyp: moet ik het nou alweer uitleggen??? :lol: Ik heb totaal niks te verbergen hoor, maar ik ben alleen vreselijk gesteld op mijn privacy op het Net en ben helemaal niet gerust op de nieuwe wetsontwikkelingen op dat gebied in Nederland die minister Donner voorstelt en ben daar zeer bezorgd over. Vandaar.... gewoon voorzorgsmaatregelen dus. Vreemd hoe encryptie, versleuteling etc. direct wordt gelieerd aan illegale activiteiten. Veel mensen zetten toch ook File Vault aan in OS X? Of gebruiken toch ook SSL verbindingen (zoals met de Postbank) en dat zijn allemaal encryption technieken.... maar goed: dit is duidelijk off topic dus :wink: Groetjes, Loek.

LOL nee hoor ik snap het wel!

Ik heb alle stappen gevolgd die boven gemeld zijn , maar kan 1 ding nog steeds niet en dat is mijn inlog gegevens veranderen , wel me pw veranderd maar me inlog naam is niet te veranderen als ik naar wijzigen inlog gegevens ga krijg ik een witte ( lege pagina) waar alleen een header staat met wijzigen inlog gegevens. Ik heb m'n account overigens nog niet geactiveerd maar ik vermoed niet dat het daar mee te maken heeft want ik kan wel al gewoon mijn rekeningen al bekijken. iemand een oplossing hier voor ? Verder heeft safari niets gevraagd nadat ik de javapugin in 1.3 had weggehaald , ook geen berichten over secure lijnen of iets dergelijks helemaal niets is dat normaal , en dus nog steeds gewoon veilig ?

Ik moet zeggen dat het allemaal nog vrij krakkemikkig gaat met Safari. Soms is het ook niet meer mogelijk om op de knoppen in de bovenbalk te klikken (Internetbankieren etc.) Ik hou het voorlopig nog bij Netscape.

Groeten, Wilfred

[quote:29ac82d4f7="loekjehe"][quote:29ac82d4f7="colpolyp"]Jeezus waarom had je al die proxy en tunnel meuk? Iets te verbergen? Geheime transacties via mijnpostbank.nl? Connecties met Bin Laden? :P[/quote:29ac82d4f7] Colpolyp: moet ik het nou alweer uitleggen??? :lol: Ik heb totaal niks te verbergen hoor, maar ik ben alleen vreselijk gesteld op mijn privacy op het Net en ben helemaal niet gerust op de nieuwe wetsontwikkelingen op dat gebied in Nederland die minister Donner voorstelt en ben daar zeer bezorgd over. Vandaar.... gewoon voorzorgsmaatregelen dus. Vreemd hoe encryptie, versleuteling etc. direct wordt gelieerd aan illegale activiteiten. Veel mensen zetten toch ook File Vault aan in OS X? Of gebruiken toch ook SSL verbindingen (zoals met de Postbank) en dat zijn allemaal encryption technieken.... maar goed: dit is duidelijk off topic dus :wink: Groetjes, Loek.[/quote:29ac82d4f7]

Encryption for the masses, dat is okay. Ik kende dit tooltje niet dus ff erop gezet. Maar m’n eerste indruk is dat het niet echt veel kan/doet. Beetje cookies verwijderen en wat andere kleine dingetjes. Een proxy lokaal draaien voor je eigen computer is zowiezo beetje vaag in mijn ogen.

Ik denk dat als je echt privacy ‘via je je browser’ wilt je beter gebruik van een anonymous relaying proxy ergens in Tokio ofzoiets. Als je namelijk via je eigen proxy naar een website gaat die niet vertrouwd, kan deze website alsnog zien waar het verkeer vandaagn komt, in dit geval jou eigen computer. Dus heeft het tamelijk weinig effect. Als je een relaying proxy gebruikt, maak je de verbinding naar de website via deze andere proxy die ergens anders op deze planeet staat (en dat komt toch veel beter uit :stuck_out_tongue: )

En zoals je al zegt log je via SSL op de postbank, waarom een proxy gebruiken als het toch een versleutelde verbinding is? Voor je mail heb je natuurlijk PGP, voor remote shells SSH, en met een goeie firewall/ids houdt je je eigen systeem veilig voor boosdoeners van buitenaf.

Okay sorry voor de complete offtopic. Misschien een idee om een soort sticky post te introduceren maar allerlei belangrijke info betreffende deze subgroep (internet en netwerken) met alle veel gevraagde/vaak besproken zaken? Ik wil wel meehelpen met het schrijven van info’s (dan mag iemand anders m’n taalfouten corrigeren :slight_smile: )

[quote:f815fe1104="djdata"]Ik heb alle stappen gevolgd die boven gemeld zijn , maar kan 1 ding nog steeds niet en dat is mijn inlog gegevens veranderen , wel me pw veranderd maar me inlog naam is niet te veranderen als ik naar wijzigen inlog gegevens ga krijg ik een witte ( lege pagina) waar alleen een header staat met wijzigen inlog gegevens. [/quote:f815fe1104]

Dit komt omdat je 'Blokkeer Pop-upvenster aan hebt staan. Ik had hetzelfde probleem. Schakel dit uit en werkt perfect!

Jeroen

ik krijg de aanvraag niet gedaan op een iMac G4, OSX 10.3.2 - volledig ge-update.

Ik wil mijn tan-codes laten versturen via sms, maar ik krijg na het invullen van mijn nummer en mijn provider een error over dat de gegevens niet zijn opgehaald. Wil het via sms ontvangen en niet via zo’n irritante lijst.

Iemand ideeen of suggesties?

kreeg vandaag de laatste code binnen, net een paar testjes gedaan en het lijkt erop dat het allemaal werkt (met safari)....

:smiley:

[quote:87e32a14e6="crckhore"][quote:87e32a14e6="loekjehe"][quote:87e32a14e6="colpolyp"]Jeezus waarom had je al die proxy en tunnel meuk? Iets te verbergen? Geheime transacties via mijnpostbank.nl? Connecties met Bin Laden? :P[/quote:87e32a14e6] Colpolyp: moet ik het nou alweer uitleggen??? :lol: Ik heb totaal niks te verbergen hoor, maar ik ben alleen vreselijk gesteld op mijn privacy op het Net ...[/quote:87e32a14e6] ... En zoals je al zegt log je via SSL op de postbank, waarom een proxy gebruiken ... [/quote:87e32a14e6]

Vreselijk off-topic ja en voor de Postbank site niet erg relevant: Privoxy is afgeleid van de “Internet Junk Buster”, het is primair een filter om ongewenste reclame tegen te houden maar dat geeft vanzelf uitbreidingen in andere richtingen en ook de mogelijkheid om alle gegevens die browsers uitspugen weg te filteren (zie www.postbank4all.tk voor vermoedens wat er mis gaat met de proxy). Maar geen tunnels en geen versleuteling. Er gaat helaas wel meer mis, zo geeft de belastingdienst via Privoxy een aantal blanco pagina’s.
Voornaamste reden om Privoxy te gebruiken is dat irritante geknipper van “banners” en die beeldvullende reclame posters weg te filteren en verder je eigen filters om wat je maar wil te doen.

Aangezien dit voor de Postbank toch irrelevant is moet je gewoon “.p3.postbank.nl” toevoegen aan het lijstje dat niet via de proxy server gaat (Systeemvoorkeuren - Netwerk voor Safari, Preferences, Advanced, Proxies voor Netscape).

[quote:6828c9b233="Strifer"]ik krijg de aanvraag niet gedaan op een iMac G4, OSX 10.3.2 - volledig ge-update.

Ik wil mijn tan-codes laten versturen via sms, …[/quote:6828c9b233]

Hm, de Postbank is nogal een amateuristisch op web gebied, met name met scriptjes maar ook met formulieren. Ik heb alleen de lijst aangevraagd en dat werkt, nu kom ik ook niet meer bij die keuze. De print knop voor de Algemene voorwaarden werkt weer niet (verkeerd script gebruikt) terwijl elders werkende printknoppen staan.
Voor de Tan codes heb ik geen oplossing, voor de algemene voorwaarden wel: Maak een schermafdruk van de zichtbare algemene voorwaarden (command+shift+4, spatiebalk en venster selecteren) en stuur die naar de Postbank met de mededeling dat dat de voorwaarden zijn waarmee je accoord bent gegaan (zie b.v. www.kvk.nl voor informatie over algemene voorwaarden).

Ik heb de tips opgevolgd, niet gelukt om in te loggen.

Mijn Imacje moest nodig opgeschoond dus heb schone installatie gedaan met Panther en onmiddelijke software upgrade naar OS 10.3.4.

Ik heb Safari 1.2.2 draaien, mijn vriend ook en die heeft geen problemen met mijnpostbank.nl… ik snap er niks van!
Kunnen jullie me helpen? Ik moet echt wat rekeningen gaan betalen!

:wink:

Bij mij draait MyPostbank prima. Dus is de vraag: wat doet het niet? Dan kan ik misschien iets zinnigs zeggen. Of iemand anders, voor hetzelfde geld :D

[quote:46907e9394="Deskman"]Bij mij draait MyPostbank prima. Dus is de vraag: wat doet het niet? Dan kan ik misschien iets zinnigs zeggen. Of iemand anders, voor hetzelfde geld :D[/quote:46907e9394]

Hey Deskman, als ik inlog wordt ‘Security module niet meer actief, controleer of uw browser java-enabled is en log opnieuw aan.’ aangegeven…
Any ideas?[b:46907e9394][/b:46907e9394]

Staat Java aan in je Safari-voorkeuren aan? (want dat is dus de vraag die het systeem stelt)Staan cookies aan? Heb je de laatste JAVA update? Ik weet het ook niet hoor, maar inmiddels werkt het bij mij allemaal probleemloos.

Yep, Java enabled, cookies aan, Java 1.3.1 running....

Komt misschien omdat ik een schone installatie heb gedaan en meteen de upgrade naar 10.3.4? Daarna wilde ik inloggen maar lukt niet…
Misschien moet ik inloggen bij postbank.nl met panther en daarna pas de software upgrade doen?

Tis gelukt!!! Heb Java 1.4.2 er op draaien en nu gaat het wel..... *Leine.nl is opgelucht* Dank voor het meedenken!