Titels iMovie slecht ondanks 'Kwaliteit hoog' ...

De laatste keer dat ik titels genereerde was met imovie 2 onder OS 9. Ik kan me herinneren dat de renderkwaliteit slecht leek, totdat je in de gexporteerde film bij kenmerken-videospoor-hoge kwaliteit aanzette. Ik heb nu voor het eerst weer wat titels gegenereerd in iMovie 3 onder OS X maar de kwaliteit is bedroefend, ook het hoge kwaliteit aanzetten bewerkstelligt geen verbetering. Ik heb de film als optimale(hoge) DV strem gexprteerd en als Quicktime movie met de allerhoogste kwaliteit, maar beide zijn en blijven even slecht. Iemand een oplossing?

heb ik op een apple expo in parijs al eens besproken met apple deskundige en wist eigenlijk geen goede oplossing aan te reiken.

Waar ik bij toeval achter kwam, zoals gewoonlijk de beste methode om iets te onthouden was, dat als je op hoge resolutie exp. naar QT en daarna de beelden binnen After Effects haalt om te bewerken, zag alles er perfect uit.

Helaas moet je dan natuurlijk wel After Effects hebben, ik kan het niet anders bedenken dan met deze oplossing om de beste kwaliteit te verkrijgen. :innocent:

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=4423

Ze zijn eigenlijk helemaal niet lelijk, bekijk ze maar eens op je tv. Voor uitleg hoe het komt, zie de posts van Steve’s lovechild in bovenstaand topic… :wink:

Ik had dezelfde ervaring. Ik heb toen titels in flash gemaakt en die met quicktime in het filmpje geplakt.

[quote:5133bad31e="F vd Geest"]De laatste keer dat ik titels genereerde was met imovie 2 onder OS 9. Ik kan me herinneren dat de renderkwaliteit slecht leek, totdat je in de gexporteerde film bij kenmerken-videospoor-hoge kwaliteit aanzette. Ik heb nu voor het eerst weer wat titels gegenereerd in iMovie 3 onder OS X maar de kwaliteit is bedroefend, ook het hoge kwaliteit aanzetten bewerkstelligt geen verbetering. Ik heb de film als optimale(hoge) DV strem gexprteerd en als Quicktime movie met de allerhoogste kwaliteit, maar beide zijn en blijven even slecht. Iemand een oplossing?[/quote:5133bad31e]

Het op hoge kwaliteit exporteren heeft alleen zin als je het in b.v. Quicktime pro bekijkt. Voor het exporteren naar b.v. een DVD maakt het niet uit. Een goede bekende is Dan Slagle. Heeft ook een leuke site. Ga er eens kijken!
http://www.danslagle.com/mac/imovie/iMovieFAQ.html