TiVo in Nederland?

Ik lees en hoor zeer enthousiaste verhalen over de TiVo een digitale video recorder (DVR) zonder banden maar met bv een 40 of 80 GB harde schijf. Een van de opties is een soort abbonnement, dan krijg je via een telefoonlijn actuele progrtammagegevens en hoef je maar aan te klikken wat je allemaal wilt opnemen. Deze laatste funtie -als ik hem zo goed beschrijf- werkt aleen in Amerika (waar heb ik dat eerder gehoord :( )

Maar weet iemand of het apparaat ook zonder die functie zo handig is en of hij in nedeland te koop en of bruikbaar is, ik hoor aleen maar Amerikanen over dit ding. Ik geloof dat Panasonic ook zoiets heeft zelfs in combinatie met een DVD schrijver/speler. Maar die is ook veel duurder geloof ik.

Het lijkt mij een aparaat dat helemaal in Apple’s product lijn past maar om daar op te wachten zonder te weten of zoiets ooit komt zint mij niet.

Wie weet meer van DVR’s in Nederland of heeft of zoekt ook zoiet zoiets.

Groet Frank

De TiVo werkt icm een abonnement. Het apparaat belt in op een centrale server en haalt daar de programmagegevens op van de diverse TV zenders. Deze dienst is ook in de UK verkrijgbaar. In Nederland volgens mij voorlopig nog niet. Een TiVo importeren heeft dus ook niet zoveel zin.

Panasonic heeft idd een harddisk / dvd recorder. Die werkt meer als een luxe VHS. Wel erg leuk is de delay optie: 5 min wachten en je hoeft geen commercials meer te zien…

Wat dacht je van Eye TV en de Hauppauge bij Digitenne?

Ik wil ook Tivo. Heb het gezien in New York bij iemand thuis. Het stelt je in staat om alles wat je interessant vindt om te zien, te zien wanneer jij het wilt. Tivo is nog niet beschikbaar voor Nederland. Tivo is niet te vergelijken met een andere oplossing.

[quote:8bb957d42d="leXy"]Wat dacht je van Eye TV en de Hauppauge bij Digitenne?[/quote:8bb957d42d]

Dit zijn ook mooie apparaten maar dan moet ik op of via mijn iBook tv kijken en ook een hele grote externe harde schijf kopen. Ook kan je dan niet de computer en de tv tegelijk gebruiken.

De Eye TV heeft een USB poort en zou veel functioneler zijn als het FireWire zou zijn, bv voor video montage e.d.

Is de TiVo nu niet te koop of niet bruikbaar? Niet bruikbaar vanwege andere tv standaards of vanwege het ontbreken van de TiVo service.

Eigenlijk zou je het onafhankelijk op de markt kunnen gooien... Maar blijkbaar is nog niemand zo gek geweest, ja Mr Zap, maar dat zuigt ook aan alle kanten! je kunt niet eens opnemen!!!!

MrZap is een stuk beter geworden. Het heet tegenwoordig TVHome en ze zijn pas gestopt met het hele 'paketten' concept. Voor minder dan een tientje krijg je nu alle kanalen van de normale kabel en een hele rits extra kanalen digitall in je huiskamer.

Na deze migratie waren er af en toe alleen nog wat fout met de audio/video synch, maar dat lijkt minder te worden.

En MrZap heeft zeker wel geken naar de mogelijkheid om een digitale videorecorder in te bouwen. Ik krijg nl. een keer iemand van de MrZap (of een onderzoeksbureau) aan de lijn die mij wat vragen wilde stellen. Natuurlijk deed ik daar aan mee en toen stelde ze onder andere de vraag of ik interesse had in een digitale video combinatie in de toekomst, en of ik msschien geinteresseerd was om zo’n ding te testen als ze dat ooit zounden doen. Nooit wat van gehoord naderhand, maar ze hebben dus wel naar de mogelijkheid gekeken.

Had ze toen ook even verteld dat ik alleen lid was vanwege de TV-Kanalen en niet vanwege dat veel te dure films bestellen, en zie hier, ze hebben geluisterd! :stuck_out_tongue:

[quote:ea74dbb38a="Frank ter Braak"][quote:ea74dbb38a="leXy"]Wat dacht je van Eye TV en de Hauppauge bij Digitenne?[/quote:ea74dbb38a]

Is de TiVo nu niet te koop of niet bruikbaar? Niet bruikbaar vanwege andere tv standaards of vanwege het ontbreken van de TiVo service.[/quote:ea74dbb38a]
TiVo is niet bruikbaar vanwege het ontbreken van de TiVo service.