Toast 4 vindt mijn interne CD-R van mijn powermac G4 niet

Ik heb een dual boot G4. Onder OS9 heb ik Toast 4 geïnstalleerd maar hij vindt ook mijn interne CD-R van mijn powermac G4 niet. Wat moet ik doen om te kunnen branden? Ik wil een hogere versie van Toast aanschaffen maar ik moet eerst wel zeker zijn dat deze versie werkt. Wat ik ook raar vind is dat in OS X bij het inleggen van een blanco CD er niets gebeurd terwijl mijn G4 toch zou moeten vragen wat ik met die CD wil doen ( staat in de handleiding ). Kan iemand mij helpen? Dank u

Ik weet niet meer uit mijn hoofd hoe het zat met die versienummers, maar toen 4 uitkwam begon Apple met zijn eigen 'burning' software in het OS in te bouwen. De CD-extensies van toast en Apple lusten elkaar niet. Je kunt bij [url=http://www.roxio.com/en/support/toast/software_updatesv4.jhtml]roxio[/url] (of via versiontracker) wel een update vinden die je interne CD weer in beeld brengt en de burn-extensie van Apple uitzetten.

Ook kan het zijn dat je er zelf een CD-r in hebt gezet. Dan moet je even kijken of deze wel zo door Toast ondersteund wordt.

Helpt dit niet, geef dan iets meer info over types en versienummers, dan kunnen we meezoeken :wink:

alle versies van toast werken. onder 9 is er inderdaad een extensieprobleem. ik geef de voorkeur aan Toast en zou de extensies van Apple uitzetten.

in osx idem (geen 'extensie’probleem), toast is verstand op nul en bakken!

Bij het laden van een CD onder X kun je het ‘gedrag’ instellen onder ‘systeemvoorkeuren’ en dan ‘CD’s en DVD’s’