Toast aangebrand??

Ik werkte tot nog toe probleemloos met 6.0.5. Onlangs werkte ik bij naar 6.0.9, Quicktime 7 en gebruikte nadien system optimizer.en ik kreeg foutmelding Macos Error en -50 bij bewaren als disk image. Herinstallatie van 6.0.5 loste het probleem niet op. Ik hebtoen mijn systeem Panther 10.3.9 opnieuw geinstalleerd en hield het bij Quicktime 6.5.1. Heb tot nog toe meerdere DVds gebrand. Ze spelen goed op mijn computer. Behalve ééntje die ik met iDVd 5 had gebrand. Die speelt niet op mij G5 maar wel op mijn 2 DVd spelers. (een philips en een pioneer, beide gekoppeld aan elk een andere B&O TV) Deze die ik met Toast brandde haperen soms op mijn Philips maar spelen perfect op mijn Pioneer. En nu, met high quality encoding speelt een DVD wel op mijn Philips, maar niet op mijn Pioneer. Begrijpe wie het kan... Het enige wat ik merk bij mijn laatst gebrande DVds (videofilm naar DVd) is dat het snelspoelen op mijn Philips ook niet gaat, wel volgende hoofdstuk kiezen. Bij mijn Pioneer blijft het beeld staan terwijl de klank wel vooruit gaat. Groot mysterie... Ik heb ook vastgesteld dat de kans op haperen op mijn Philips minder groot is als ik de DVD heb gebrand nadat de computer "wat is afgekoeld". Dus niet onmiddellijk na uren lang encoderen.

Weet iemand raad?
TIA

:sealed:

Die mac os error -50 heb ik gisteren ook gehad en dit kwam toem omdat ik nog niet had aangegeven wat de FInder moest doen met een lege CD/DVD (dit keuzevenster stond nog open onder TOAST).

De andere problemen kan ik je niet mee helpen, heb tot nu toe nog geen enkele dvd gebrand die niet goed liep.

je hebt hier diverse opties voor het al dan niet goed lezen van een DVD-R

• de schijfjes zelf: tot hiertoe heb ik nog weinig problemen gehad met diverse merken, zelfs niet met de verguisde Princo’s ; heb ook een tijdlang TDK 1-4x gebruikt - totaal probleemloos - maar onlangs brandde ik een film op TDK 1-8x - speelde perfect op de computer, en mijn Panasonics en ook een Pioneer maar tot mijn verbazing werd absoluut geweigerd door 2 DVD spelers van Thomson
    nogmaal eentje gebrand - zelfde resultaat !
  • met Toast omzetten naar DVD in “high quality” kan mogelijk ook problemen veroorzaken met sommige spelers - hetzelfde fenomeen kan optreden als je met een DVD recorder opneemt in XP mode (hoogste kwaliteit) - probeer eens de omzetting te doen in standard kwaliteit (gaat ook sneller)

overigens werk ik liever met een externe brander (firewire)