toast en .iso

Hoe kun je echte .iso's images maken met toast? Zodat bijvoorbeeld een pc-gebruiker ze met nero kan branden?

Sisamnes,

Ik meen dat .toast feitelijk gelijk is aan .iso, dus verander .toast in .iso en branden in nero zullen we maar zeggen.

[quote:a79fa8515b="El_Gordo"]Ik meen dat .toast feitelijk gelijk is aan .iso, dus verander .toast in .iso en branden in nero zullen we maar zeggen.[/quote:a79fa8515b]

Klopt helemaal. .toast is gewoon .iso. Je kunt zelf bij het aanmaken van de image het .toast deel al vervangen door .iso. Ik heb op die manier veel Wintendo CD’s geimaged voor VPC en er zelfs later ook weer bootable CD’s van gebakken. Waarom Roxio zo arrogant is om van de .iso standaard benaming af te wijken is me een raadsel, misschien rust er wel een copyright op ofzo, maar ik vermoed dat ze het gewoon een beetje te hoog in de bol hebben.

Met Alcohol 120% voor Windows kun je beveiligde CD's kopiëren. Ik heb bijvoorbeeld de Grote "van Dale" cd-rom gekocht en een image gemaakt in Alcohol 120% formaat.

Kun je dergelijke CD’s branden met toast? Als je bijvoorbeeld met Alcohol 120% een .iso image maakt werkt het niet.

Kun je überhaupt met toast beveiligde cd’s branden en bestaat er iets als Alcohol 120% voor Mac OS X?