Toast kan brander niet vinden in OS 10.2

Toast Titanium op mijn iMac. MetSuperDrive. Echter hij kan geen brander vinden. Dus branden ho maar. Wie helpt. Ik heb ook 0s9 erop staan, misschien is een en ander verkeerd terecht gekomen. Ik snap nog niet helemaal waar alle programmaonderdelen terecht komen. Help

[mod:8d2b025e84=“maceddy”]Hoofdletters ff kleine letters gemaakt. Staat wat minder schreeuwerig ;)[/mod:8d2b025e84]

welke versie van toast gebruik je?? Deze week komt versie 5.2 uit voor 10.2. Kan je branden met diskburn ??

ik heb toast titanium 5.1.4 bij wie zou ik die nieuwe het beste kunnen bestellen? disburn doet het natuurllijk wel maar ik wil ivm digitale fotografie sessies branden en dat kan dus niet.

De update naar toast 5.2 komt waarschijnlijk gewoon als download bij Roxio te staan. "waarschijnlijk" a.s. woensdag

Nog iets wat erg handig is: Ik heb Toast Titanium 5.1.4. Clean install gedaan van Jaguar dus geen OS 9 meer. Wil ik Toast terugzetten maar die installeert niet zonder OS 9.... en de cirkel is weer rond....

Computers kunnen soms zoooooo vermoeiend zijn…

toast installeert wel zonder OS9, je moet alleen de juiste versie hebben. Kijk eens op site van roxio op of versiontracker.

[quote:post_uid0="digitalguru"]toast installeert wel zonder OS9, je moet alleen de juiste versie hebben.[/quote:post_uid0] Hoezo juiste versie? Ik heb ooit Toast Titanium 5.0 gekocht en steeds ge-update naar de huidige versie 5.1.4

Als ik het hele programma moet herinstalleren moet ik toch weer beginnen met de CD van 5.0 voordat de update naar 5.1.4 er overheen kan? En die cd van 5.0 vraagt uitsluitend om os9!

OK, ik heb Roxio Toast Titanium 5.2 en zonder problemen geinstalleerd. Jaguar draait. Toast vindt mijn Freecom externe FireWire CD-burner niet. Had dat probleem ook in OS9, maar na veel gezoek ben ik erachter gekomen dat het trashen van alle Authoring files helpt. Toast zoekt naar DiscBurner en dat wil je niet, althans ik niet omdat ik ook andere dingen toast behalve audio.

Iemand dit probleem al gehad? Ben benieuwd. Weet niet zo goed waar ik nu moet kijken, Library of System/Library. Gooi ook maar niets weg, doodeng nu nog.

Wellicht driver voor de toaster? Ugh, ben nou goed in de war LOL :wink:

Alvast bedankt. MacOSX.nl rules.

ga hier eens rondkijken, zijn tal van softwarehacks te vinden en artikels over cdrw etc.... [url=http://www.xlr8yourmac.com/]http://www.xlr8yourmac.com/[/url]

Ik heb zelf het pakket 'Toast with Jam'. Bestaande uit Toast 5.1.4 en Jam 5.0.1. (2CD's) De installer werkt prima in OSX. Absoluut geen OS9 voor nodig. Daarna update naar Toast 5.2 gedaan. Handig: TEXT CD maken!

Sorry mensen, was veel te ongeduldig. Jaguar vindt de lege burnable CD zodra ik 'm in de brander steek en brandt 'm uitstekend met Toast Titanium 5.2 *gelukkig*.

Hela Dame Amsterdam

Begrijp ik dat je je freecom wel aan de praat hebt onder MacOS X?
Doe mijn een tip van de sluier? :roll:
Na 24 uur spitten (oke beetje overdreven) ben ik er nog niet achter hoor…

G4 (2x450) MacOS X 10.2.6 en een (werkloze) freecome classic.

Thanks Fritzzz

www.fritsdebeer.com (maar eens kijken)

ik heb een mp3mix met een cuesheet die ik op cd wil branden. Op een windowsbak kan dat met bijv. Nero. Nu is er iemand die dat ook op een MAC wil doen maar telkens de melding krijgt dat de bin file niet gevonden kan worden. Dat klopt ook want er is alleen de mp3file. Hij maakt gebruik van Roxio Toaster 6.

de cuesheet en mp3file staan bij elkaar in dezelfde map/folder.
In de cuesheet staan de titels en uitvoerenden alsmede de tijden van de diverse nummers.

Tenzij het op een MAC niet mogelijk is om de combinatie mp3+cuesheet te gebruiken, lijkt het me dat er een manier moet zijn om dit voor elkaar te krijgen.

Graag reactie.