Toast quit steeds?

Krijg nou wat? Ik krijg Toast niet meer aan de praat! Na drukken van RECORD knalt het er steeds uit!

Ik heb van de week nog een DVD data (voor het eerst met de Superdrive) gebrand. Alles ging perfect

Ik heb:

• preference file weggegooid
  • Toast opnieuw geinstalleerd
  • kabels gecheckt
  • zowel op mijn externe (Plextor) als intern (Superdrive) knalt het eruit

Iemand ideeen wat er aan de hand is?

Hey bassbug,

Wat voor Mac heb je? En wat voor versie Toast is het?
Staan er nog meer Brand-programma’s geinstalleerd op je systeem?
Is het een originele versie Toast? Of een “ergens van internet geplukte” versie?
Vorige week deed ie 't nog zei je… wat heb je gedaan of geinstalleerd nadien?

:expressionless:

[quote:250a6250c0="tony montana"]Hey bassbug,

Wat voor Mac heb je? En wat voor versie Toast is het?
Staan er nog meer Brand-programma’s geinstalleerd op je systeem?
Is het een originele versie Toast? Of een “ergens van internet geplukte” versie?
Vorige week deed ie 't nog zei je… wat heb je gedaan of geinstalleerd nadien?

:|[/quote:250a6250c0]

iMac 17 inch
Toast 5.21 (origineel)

Sinds vorige week (dat ik een data DVD brandde) niets noemenswaardig gedaan. Geen nieuwe prgs geinstalleerd

Begrijp er eg nix van…:frowning:
Ik haat dus dit soort geheimzinnige foutmeldingen he?

[quote:4d99596718="tony montana"] Vorige week deed ie 't nog zei je.. wat heb je gedaan of geinstalleerd nadien?

:|[/quote:4d99596718]

Enige wat ik kan bedenken is dat ik de Java updater heb geinstalleerd. Zou dat het zijn?

Stap over op Toast 6!

Probeer 't dan nog 's

Je hebt orgineel...dan staat er vast wel een customer support belnummer op de doos o.i.d. :?

[quote:39169a5831="bassbug"] Ik heb: * preference file weggegooid * Toast opnieuw geinstalleerd * kabels gecheckt * zowel op mijn externe (Plextor) als intern (Superdrive) knalt het eruit

[/quote:39169a5831]

Vroeger onder OS 9 werkte een PRAM zap nog wel eens. Bestaat dit nog onder OS X? Welke toetsen moet je nou drukken indien ja?

PRAM resetten is nog steeds hetzelfde!!!

[quote:e8d86ee3e2="Hans Flick"]PRAM resetten is nog steeds hetzelfde!!![/quote:e8d86ee3e2]

wat waren de toetsen ook al weer die je ingedrukt moet houden?

appeltje + Option + P + R ingedrukt houden.

[quote:1aa5ac57b6="unSOUND"]appeltje + Option + P + R ingedrukt houden.[/quote:1aa5ac57b6]

PRAM gezapt! Onder OS X merkte ik niet of het wel gezapt was of niet dus hetzelfde gedaan onder OS 9 (dan herstart het na zappen namelijk) en nog steeds quit Toast als ik wil branden

Grrr!

Heb je meer/vaker problemen, ook met andere programma's?

[quote:5729a69e92="JeePee"]Heb je meer/vaker problemen, ook met andere programma's?[/quote:5729a69e92]

Eigenlijk niet. OS X is echt heel stabiel. Alhoewel ik een paar dagen geleden wel een keer een Blue Screen heb gezien (echt maaaaaaandenniet gezien). Zou dat wat te maken kunnem hebben?

Ik haat het idee om een probleem op z’n PC’s op te lossen: opnieuw formatteren en installeren…

[quote:f43629ef71="bassbug"]Ik haat het idee om een probleem op z'n PC's op te lossen: opnieuw formatteren en installeren...[/quote:f43629ef71]

Is niet nodig, de meeste problemen kun je oplossen door op onderstaande link te klikken… :roll: Echt de moeite waard!