Toast Titanium 5.2.1 DVD vraagje

Hoe kun je dual layer DVD's kopiëren naar een DVD-R, zodat beide lagen worden gecomprimeerd naar 1 laag (en dus de beeldkwaliteit iets minder wordt)?

[quote:30b6dac243="Richard Kruizinga"]Hoe kun je dual layer DVD's kopiëren naar een DVD-R, zodat beide lagen worden gecomprimeerd naar 1 laag (en dus de beeldkwaliteit iets minder wordt)?[/quote:30b6dac243]

Zoek eens op Versiontracker naar het programma DVD2One, misschien is dat wat je zoekt???

Pfff... hoe vaak gaat DVD2One nog terug komen in deze forums?

Maar, inderdaad dat is wat 'ie zoekt (i.c.m. DVDBackup).

OSex schijnt ook een aardig programma te zijn.

[quote:d7e671b597="KarelWillem"]Pfff... hoe vaak gaat DVD2One nog terug komen in deze forums?

Maar, inderdaad dat is wat 'ie zoekt (i.c.m. DVDBackup).

OSex schijnt ook een aardig programma te zijn.[/quote:d7e671b597]

Je moet een licentiecode invoeren. Wat gaat dat kosten??

Kost 50 euro. Betaal maar gauw, want het programma is het zeker waard.

[quote:917a325db0="voorburg"]Kost 50 euro. Betaal maar gauw, want het programma is het zeker waard.[/quote:917a325db0]

Is er geen gratis programma? Is het windows-kamp barst het van de gratis software om duallayer dvd’s te comprimeren naar enkellaags. Of werkt de demo-versie ook.

In de macfan van deze maand staat een heel aardig artikel over het backuppen van video DVD. DVD2OneX wordt hierin gebruikt samen met BackupDVD.Ik heb het geprobeerd en heb een uitstekende kopie van een eigen DVD gemaakt. Het programma DVD2OneX is die 50 euro dus dubbel en dwars waard. :wink:

Dubbele post!

Ik heb reeds begin mei over DVD2one gemeld dat het bijna 60 euro is. Tenminste dat heb ik er toen voor betaald. Ik hoop overigens ook dat nu, na 4 maanden, mensen eens de moeite nemen om eerst even te zoeken voordat ze de zoveelste vraag er over stellen. http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=56377&highlight=#56377

Ik ga vanavond eerst OSeX even proberen. Mocht dat niets zijn, dan bestel ik wel die licentiecode. Vind 50 euro wel een hoop geld trouwens.

[quote:0344229ab1="Steve's lovechild"]Ik heb reeds begin mei over DVD2one gemeld dat het bijna 60 euro is. Tenminste dat heb ik er toen voor betaald. Ik hoop overigens ook dat nu, na 4 maanden, mensen eens de moeite nemen om eerst even te zoeken voordat ze de zoveelste vraag er over stellen. http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=56377&highlight=#56377[/quote:0344229ab1]

Het is onbegonnen werk om eerst alle berichten door te bladeren of je vraag al ergens beantwoord wordt. Waar maak je je toch druk om?

Het is een goed gebruik in forums om eerst de zoekfunctie te gebruiken alvorens een vraag te stellen. Op die manier blijft het voor iedereen aantrekkelijk om rond te neuzen en kan je het niveau ook wat proberen op te tillen boven "ik vind 50 euro wel veel hoor". Kijk maar eens op de voortreffelijke site www.macosxhints.com

[quote:20c4c8b426="Richard Kruizinga"][quote:20c4c8b426="Steve's lovechild"]Ik heb reeds begin mei over DVD2one gemeld dat het bijna 60 euro is. Tenminste dat heb ik er toen voor betaald. Ik hoop overigens ook dat nu, na 4 maanden, mensen eens de moeite nemen om eerst even te zoeken voordat ze de zoveelste vraag er over stellen. http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?p=56377&highlight=#56377[/quote:20c4c8b426]

Het is onbegonnen werk om eerst alle berichten door te bladeren of je vraag al ergens beantwoord wordt. Waar maak je je toch druk om?[/quote:20c4c8b426]

Kijk dit soort pure luiheid - niet de moeite willen nemen om even de zoekfunctie te gebruiken - maakt dat je mensen tegen je krijgt. Als jij adviezen wilt, zul je je moeten gedragen knul. Zo niet dan krijg je in het vervolg -van mij i.i.g.- alleen meldingen dat je de zoveelste bent met deze vraag. En klagen over de prijs van DVD2oneX is pure onzin. Bedenk wel dat programmeurs als Rene - de maker van DVD2one- hiervan moeten eten!! Speciaal voor het Mac platform heeft hij een nieuwe G4 gekocht. Om ook voor ons het programma te kunnen maken. Aangezien de Mac-markt stukken kleiner is dan de PC-markt, was dit een gok. En ik heb begrepen dat het EEN HELE TIJD heeft geduurd, voordat hij die G4 had terugverdiend. Een alternatief voor dit programma is er gewoon niet voor Mac gebruikers. Het is natuurlijk WEL zo dat, als te weinig mensen het programma legaal kopen, talentvolle programmeurs zich wel 10 keer zullen bedenken voordat ze weer software gaan maken voor OSX.
SLC

Ik erken zeker wel dat mac-software afhankelijk kan zijn van sympathie van sommigen. Dat ik het bedrag aan de hoge kant vind, is mijn zaak. Dat jij dat onzinnig vindt in een forum, is weer jouw zaak. Je doet net of dit jouw site en forum is en dergelijke zeggenschap hebt. Volgens mij heeft iedereen die zich gedraagt dezelfde rechten. Ik draag Mac al sinds de Mac ED een warm hart toe, maar als het systeem elitair dreigt te worden, wordt de volgende pc gewoon windows. En dat wil ik niet, maar ik voel aan deze site dat het zo'n besloten wereldtje is. Dat niet zoeken heeft niets met luiheid te maken. Vrijwel iedereen die nieuw is in een forum om er een paar vragen te stellen, gaat geen 'uren' werk maken van uitzoeken naar een bepaald onderwerp. Voorts ben ik best bereid 50 euro te betalen, maar als alternatieven even goed werken, is die stap niet nodig. Ik hoop dat de dominante houding van een aantal niet doorslaat hier. Het leek in het begin even gezellig, maar dat lijkt al weer over. Er is duidelijk meer evenwicht op forums als die van hifi.nl en xantiaforum.net.

[quote:1963efbb2d="Richard Kruizinga"]Ik erken zeker wel dat mac-software afhankelijk kan zijn van sympathie van sommigen. Dat ik het bedrag aan de hoge kant vind, is mijn zaak. Dat jij dat onzinnig vindt in een forum, is weer jouw zaak. Je doet net of dit jouw site en forum is en dergelijke zeggenschap hebt.[/quote:1963efbb2d]

Dit is niemands site,behalve die van Adriaan Mol,maar die ziet dat zelf niet zo.We maken deze site samen,door vragen te stellen en te beantwoorden.Door artikelen te schrijven.Door anderen van je kennis te laten profiteren.

[quote:1963efbb2d=“Richard Kruizinga”]Volgens mij heeft iedereen die zich gedraagt dezelfde rechten.[/quote:1963efbb2d]

Heeft ook iedereen behalve de moderators ,die hebben wat extra rechten.Daarnaast kan ik me heel goed voortstellen dat als je vaak op een specifiek forum komt en veel vragen beantwoord,je wel eens moe wordt van steeds dezelfde vragen.Ik ken dat gevoel ook van een ander Mac-forum.Dat wordt op een gegeven moment lichtelijk irritant.
Het lijkt me dat je dat ook zo zou ervaren.

[quote:1963efbb2d=“Richard Kruizinga”] Ik draag Mac al sinds de Mac ED een warm hart toe, maar als het systeem elitair dreigt te worden, wordt de volgende pc gewoon windows. En dat wil ik niet, maar ik voel aan deze site dat het zo’n besloten wereldtje is. Dat niet zoeken heeft niets met luiheid te maken.[/quote:1963efbb2d]

Misschien niet Luiheid,maar wel gemakzucht.

[quote:1963efbb2d=“Richard Kruizinga”] Vrijwel iedereen die nieuw is in een forum om er een paar vragen te stellen, gaat geen ‘uren’ werk maken van uitzoeken naar een bepaald onderwerp.[/quote:1963efbb2d]

Dat uren lijkt me wat overdreven.Is de zoekmachine niet snel of accuraat genoeg?En als dat echt zo is dan kun je hier een opmerking over maken in het algemene forum.En dan zijn de beheerders de laatsten die dit negeren als meer mensen dat vinden.

[quote:1963efbb2d=“Richard Kruizinga”] Voorts ben ik best bereid 50 euro te betalen, maar als alternatieven even goed werken, is die stap niet nodig. Ik hoop dat de dominante houding van een aantal niet doorslaat hier.[/quote:1963efbb2d]
Als sommigen actiever zijn als anderen ,vind ik niet dat je dat gelijk moet interpreteren als daarom dominanter.

[quote:1963efbb2d=“Richard Kruizinga”] Het leek in het begin even gezellig, maar dat lijkt al weer over. Er is duidelijk meer evenwicht op forums als die van hifi.nl en xantiaforum.net.[/quote:1963efbb2d]

Ik denk dat het nog steeds een hulpzaam,informatief en “gezellig” forum is.
En dat zeg ik niet als moderator maar als gebruiker.

Torz.

Ik heb met mijn reactie duidelijk alleen gesproken voor mezelf. Ik ben van mening dat iedereen op dit forum dezelfde rechten heeft. Maar dan dus ook dezelfde plichten: Een beetje voorbereiding. Even zoeken. Ik wil geen wedloopje gaan maken over wie het langst met Apple in de weer is. Dat jij dat wel gebruikt is jouw zaak. Dat heeft niets met een elitaire houding te maken. En simpelweg zoeken naar eerdere posts over een onderwerp hoeft natuurlijk geen 'uren' te duren. Eerder minuten. Dan over mijn vermeende dominante houding: Zoals iedereen op dit forum, mag ook ik mijn mening geven. En wil je in een forum meer dan alleen een herhaling van zetten, betekent dit voor de bezoekers dat ze liefst al hun huiswerk gedaan hebben. Dan kun je op een constructieve manier mensen helpen. Als je een beetje mijn posts van het afgelopen jaar nakijkt zul je zien dat ik alleen hier kom om mensen te helpen. En dat ik daar relatief veel tijd in steek. En dan mag ik best VERZOEKEN of mensen eerst even rondkijken voor ze een vraag voor de zoveelste keer stellen. Is dat nou zo dominant?? Dan nog even over DVD2oneX: Jij kent kennelijk alternatieve Mac programma's die even goed werken? Dat lees ik dan graag. SLC

meer specifieke forums zou handig zijn misschien