Toast

Toast accepteert mijn foto's niet meer als ik ze drag en drop in het venster zijn gewoon jpeg foto's Toast "it is un unknown format and can't be imported" snap het niet heeft altijd gedaan nu in een keer kapt die ermee Wie helpt mij!!!

Kan je niet via iPhoto een mapje maken met de te branden plaatjes en dan op brand CD , dat werkt eenvoudig a la Apple. :apple:

Staat Toast wel op de juiste soort CD ingesteld?

hoe bedoel je?

Nou, ik neem aan dat je de JPEG's als data wilt branden. Staat Toast niet per ongeluk op audioCD of videoDVD waarvoor een bepaalde structuur of op z'n minst bepaalde bestandsformaten vereist zijn?

nee ik wil graag een foto cd maken met index net zoals anders maar op een of andere manier kan het nu niet meer begrijp er echt niks van

heb hem op tab video staan. Daar staat drag video files or pictures in this area dat doe ik maar krijg dan fout melding (zie boven)

Dat is precies wat ik bedoel. die JPEG's zijn geen files die als zodanig voldoen aan de videoDVD-structuur.

Zet 'm eens op de tab Data. Daar kun je dan weer kiezen uit een Mac-schijf of bijv. het universele ISO 9660.
Speel met de Tabs, of vraag info over een eerder getoaste CD die wel goed is. Dat kan zowel in Toast als in de Finder.

ja tuurlijk kan ik de tab veranderen maar het vreemde is dat ik niet anders deed dan met de video tab volgens mij is er iets in toast of in het systeem verandert waardoor het niet meer werkt maar kan niet vinden wat

maar even op jou antwoord terug te komen
kun je ook video cd maken met de data tab zodat je hem in de dvd speler kan afspelen.

Sorry Banditeddy, ik heb op het verkeerde spoor gezeten. Die mogelijkheid om een slideshow te maken om op een DVD-speler af te spelen heb ik zelf nog nooit in Toast gebruikt. Wel in authoringprogramma's, tussen video door waarbij de plaatjes ook als slideshow kunnen worden geimporteerd, wat dus eigenlijk weer hetzelfde is. javascript:emoticon(':sealed:')

Misschien is er iets corrupt geraakt in jouw Toast-installatie. Opnieuw installeren zou kunnen helpen.

er is meer aan de hand met de jpeg bestanden want in iphoto zie ik de previews ook niet meer dit wordt een nieuw systeem installatie

Heb je de permissies hersteld?