Toch een iPhone?

Vers van Reuters...

[b:058c06d649]Apple files ‘Mobile Me’ as U.S. trademark[/b:058c06d649]

Thu Jan 12, 2006 02:33 PM ET
SAN FRANCISCO, Jan 12 (Reuters) - Apple Computer Inc. (AAPL.O: Quote, Profile, Research) has filed to trademark the phrase “Mobile Me” for use in a wide range of businesses, furthering speculation it could introduce an iPod phone.

“We believe this is further indication of (Apple’s) strategic direction to extend its iPod + iTunes and Mac franchises into new business areas including smart phones, value-added mobile content services, and the broader consumer electronics space,” American Technology Research analyst Shaw Wu wrote in a note on Thursday.

Apple made the filing with the U.S. Patent and Trademark Office on Jan. 5.

There has long been speculation that Apple would ultimately introduce an iPod that also works as a smart phone, extending its brand and functions as more content becomes digital and mobile. In addition to music, one model of the iPod also now plays videos and purchased content such as TV shows.

The areas that the trademark covers include computing devices, mobile devices, and mobile services including digital music, video, games, e-mail, and messaging across Internet, intranets, extranets, television, cellular, and satellite networks, the filing shows.

An Apple spokesman declined to comment.

This week, at Apple’s annual Macworld show in San Francisco, Chief Executive Steve Jobs announced the MacBook Pro, which will replace the PowerBook line of its high-end notebook PCs, and a new iMac all-in-one computer.

The two machines are the first that use Intel Corp.'s (INTC.O: Quote, Profile, Research) Core Duo microprocessors. Apple said in June it would move to Intel chips from the PowerPC chips it had used for years, made by International Business Machines Corp. (IBM.N: Quote, Profile, Research) and Freescale Semiconductor Inc. (FSL.N: Quote, Profile, Research)

There has also been speculation that Apple would, along with an iPod phone, resell cellular phone service provided by a cell service provider, becoming what’s known as a mobile virtual network operator, or MVNO.

“We believe this would be a successful strategy, given the type of content and markets Apple has had success in,” Wu wrote, referring to mobile music, video and the youth market.

Ik denk eerder dat je Mobile moet lezen in de trend van mobiel (on the road). Ik zou het een goede naam vinden voor een Tablet Mac, of PDA.

zoals al duizenden keren eerder vermeld registreert apple talloze trade marks zonder ze te gebruiken, dus dit zal er probably ook zo een zijn.

[quote:7325fafedd="basiel"]zoals al duizenden keren eerder vermeld registreert apple talloze trade marks zonder ze te gebruiken, dus dit zal er probably ook zo een zijn.[/quote:7325fafedd]

…maar het zou wél leuk zijn, toch?

Mee eens... meestal gebeurt er met zo'n patent niks. Zat gewoon mijn aandelen te checken toen dat bericht er ineens tussen stond. Meeste van die "rumors" komen niet op Reuters terecht, maar deze dus wel. Maar mocht er iets van waarheid in zitten, dan zou het dus wel een echt nieuw apparaat moeten zijn. Ik bedoel... .Mac in combinatie met WiFi en een PowerBook (kan die nieuwe naam nog niet uit mijn strot krijgen) volstaat ook voor mobiele gebruikers.

Of… Mobile Me is iets met WiFi…

Of het is allemaal geleuter en dus crap. :expressionless:

[quote:12436969e7="Zakske"]PowerBook (kan die nieuwe naam nog niet uit mijn strot krijgen)[/quote:12436969e7] Ik denk dat je lang niet de enige bent, Ik dacht bij de Powerbook dat het voor 'kracht' stond en in mindere mate voor de PowerPC... blijkbaar niet.

Ze nemen het allemaal van elkaar over... stelletje lemmingen. :?

TheStreet.com - Apple Goin’ Mobile?

[quote:3e0eb3535a="pietjepuk6546"][quote:3e0eb3535a="Zakske"]PowerBook (kan die nieuwe naam nog niet uit mijn strot krijgen)[/quote:3e0eb3535a] Ik denk dat je lang niet de enige bent, Ik dacht bij de Powerbook dat het voor 'kracht' stond en in mindere mate voor de PowerPC... blijkbaar niet.[/quote:3e0eb3535a]

Power staat inderdaad voor ‘kracht’ en NIET voor PowerPC.

[quote:0f3083123a="Zakske"](kan die nieuwe naam nog niet uit mijn strot krijgen)[/quote:0f3083123a] [quote:0f3083123a="Zakske"]Ze nemen het allemaal van elkaar over... stelletje lemmingen. :? [/quote:0f3083123a] Hmmmm, tegenstrijdig :roll:

Kijk hier eens naar:

[quote:0f3083123a]It’s unanimous. Bloggers hate ‘MacBook Pro’[/quote:0f3083123a]
of hiernaar:[quote:0f3083123a=“JaZ86”]De naam van de powerbook staat me totaal niet aan… MacBook Pro?[/quote:0f3083123a]of hiernaar:[quote:0f3083123a=“Hanhart”]MacBook Pro!!! :expressionless: De naam vind ik niet echt super[/quote:0f3083123a]of hiernaar:[quote:0f3083123a=“vegeta”]edit Tis MacBook PRo, vind ik de naam maar niks :?[/quote:0f3083123a]of hiernaar:[quote:0f3083123a=“Ashwin”]Het was top ! Alleen die naam voor de Powerbook… Mac Book Pro !!! Het is echt een vreselijke naam ! Hoe gaat de iBook dan heten, ik wil er niet aan denken.[/quote:0f3083123a]of hiernaar:[quote:0f3083123a=“Ashwin”]O daar wil ik zeker niet aan denken :x [/quote:0f3083123a]of hiernaar:[quote:0f3083123a=“Rayel”]maar die nieuwe macbook pro (ja, ik kan het uit me strot krijgen) is veelste duur.[/quote:0f3083123a]of hiernaar:[quote:0f3083123a=“Tjeerd”] gorgel macbook pro gorgel[/quote:0f3083123a]
[size=7:0f3083123a]Kuddedieren? :sealed:[/size:0f3083123a]

ach... ik vind die MacBook eigenlijk wél leuk...

Dat van die power… was ook zo masochitisch… 'k vind de MacBook éigenlijk wel symphatiek :wink: Max

Alles went. :wink:

Alleen hoe gaan ze de iBook noemen… MacBook Light?

Hoop gewoon iBook… en iMac… pro-shit mag van mij dat MacBook Pro en Mac Pro heten.

steve zei dat ze het een beetje hadden gehad met dat 'power' en dat het woord 'mac' in de naam van de nieuwe producten centraal stond

zal dus iets met MacBook worden
iMacBook misschien :slight_smile:

iMac = iMac PowerMac = Mac Pro Mac Mini = Mac Mini

iBook = MacBook
PowerBook = MacBook Pro

Voor mij is het al bijna duidelijk wat het logischt is. Alleen hebben we dan de xServe nog.

MacServe? :sealed:

mac mini...

minimac?

:lol: Max

Blijf het een beetje jammer vinden. De eerste PowerBook stamt immers uit oktober 1991 en had helemaal geen PowerPC-chip.

Tja… c’est la vie! :?

:sotp:

Gaat het hier nu om een ‘iPhone’ of over de namen van Apple’s productlijn?

Zag dit net op TUAW. :?

Het gaat om de SIM-card… niet om de telefoon, die is van Samsung, of zo.

[img:7c05af978e]http://www.tuaw.com/media/2006/01/applesim1.jpg[/img:7c05af978e]
[img:7c05af978e]http://www.tuaw.com/media/2006/01/applesim2.jpg[/img:7c05af978e]

[quote:38515401cf="Zakske"]Zag dit net op TUAW. :?

Het gaat om de SIM-card… niet om de telefoon, die is van Samsung, of zo.

[img:38515401cf]http://www.tuaw.com/media/2006/01/applesim1.jpg[/img:38515401cf]
[img:38515401cf]http://www.tuaw.com/media/2006/01/applesim2.jpg[/img:38515401cf][/quote:38515401cf]

Nou, een 5 jaar oude telefoon met een een apple sim in??? Das nog eens bijzonder nieuws…
Wat moet apple met een simcard beginnen?

Groeten
Jonas

Begin van dit topic..."Apple files 'Mobile Me' as U.S. trademark". :wink:

Jah tuurlijk, maar de mogelijkheden met een simcard liggen toch veel te laag om daar iets interessants mee te doen? Dat ze ooit met een telefoon komen wil ik nog geloven... Maar met een simcard?

Jonas