Toch een iPod 6G?

[quote:4bb24d49b2]When it comes to Apple's product roadmap, to say there's an enormous amount of buzz and milling of rumors is a ridiculous understatement. Believe it or not we tend to have to disregard the majority of rumors floating around (or that get sent in to us); that said, when not only one, but multiple trusted sources get in touch to let us know Steve Jobs & Co. are supposedly finally about completed with the wireless / video iPod, we have to take note. Supposedly they're preparing to announce the device in the very near future, which we've been told is both wireless and widescreen (both features we've been waiting for the iPod to take on, since, well, forever) -- you didn't think last month's new nano / new shuffle / iTV event was going to be it for the rest of the year, did you? We'll keep you posted.[/quote:4bb24d49b2] bron: http://www.engadget.com/2006/10/10/apple-about-to-announce-wireless-video-ipod/

En nu was ik juist van plan om een nieuwe iPod te kopen :frowning:

While quoting "reliable" sources, Engadget has repeatedly been off the mark with their Apple phone rumors, which may give insight into how good the site's sources are at Apple (claims of the iPhone in August, fake 'iChat Mobile' pics).

Bron: http://www.macrumors.com/pages/2006/10/20061010172228.shtml

Geweldig joh. Ik ben net op zoek naar een 60 Gb Photo. Dus hoe vaker die iPod ge-update wordt, hoe beter.

Het zijn natuurlijk allemaal maar geruchten. Maar het zat er al wel langer aan te komen. :apple:

Ik denk ook dat er voor de holiday season nog een nieuwe ipod komt.

Deze hebben ze gewoon op de markt gebracht, zodat mensen denken dat dit voorlopig de nieuwste ipod blijft.
Mensen gaan die kopen en :apple: verdient centjes, straks komt de hele nieuwe ipod (6g) en dan willen mensen die natuurlijk weer hebben…

Ik maar een gedachte… doe ermee wat je wilt… :wink:

Hopelijk is ie 120Gb (of meer :P). Nu moet ik constant muziek verwijderen uit mn library om alles op mn 60Gb te laten passen. Meer vraag ik eigenlijk niet.

Nu ik er eens over nadenk eind december komt seagate (denk ik) met een harde schijf van 100GB dus ik denk wel dat dat er iets mee te maken zal hebben. Wie weet...

mijn droom: een multimedia widescreen ipod met Wifi waar je ook mee kan internetten d.m.v een 'ipod-safari' versie.

Dan kan je vanuit je luie zetel filmpje kijken, muziek luisteren en ondertussen een websaaitje bezoeken.
Lijkt me geweldig. Een beetje zoals de sony psp dit kan maar dan beter natuurlijk. :slight_smile:

Ik denk dat het toch voor macworld 2007 zal worden... anders zullen ze zich toch mogen gaan haasten 8)

ALS hij uitkomt dan ben ik benieuwd hoe het met de batterrijduur zit, -groter scherm en touchscreen zal ook wel wat trekken

Ja apple is heel naaierig op dat gebied. Brengen ze een iPod uit, komt er paar maanden later weer 1 uit. Of het een goede marketingstrategie is, durf ik niet te zeggen. Vorig jaar konden ze dit wel flikken toen was de iPod Hot item.

Ik vraag me af of de eerste verkoopcijfers van de nieuwe Nano wel zo goed zullen zijn. Gelukkig heeft Apple wel die-hardfans, deze kopen letterlijk alles wat Apple uitbrengt.

[quote:e44faaa470="itachi"]Ja apple is heel naaierig op dat gebied. Brengen ze een iPod uit, komt er paar maanden later weer 1 uit. [/quote:e44faaa470] Ja... heel gek is dat... :sealed:

Zou makkelijker zijn als ze er eentje maken, en die jarenlang blijven verkopen. Of ga je dan weer klagen dat ze achter lopen ?

Je tweede alinea is een slim verpakte strikvraag. Zijn de cijfers slecht geef je jezelf gelijk, zijn ze goed geef je de “gehersenspoelde fans” de schuld, en heb je ook gelijk. Maar ach, jij bent al negatief over de iPod sinds de lancering, dus het was te verwachten.

Het gaat niet om het idee van "met de tijd meegaan". Als aanbieder van een redelijk "duur" voorwerp mag je natuurlijk updates uitbrengen. Alleen tegen het feit dat er om de gemiddeld 7 a 8 maanden een "nieuwe" iPod uitkomt, stel je veel fans teleur. Iedereen wilt namelijk het laatste model.

Een goed voorbeeld is wat V&D doet. Ik kocht daar eens een dvd-speler voor xx euro. 2 weken later zag ik dezelfde speler voor de helft van wat ik betaalde. Gelijk erna toegegaan en mijn onvrede geuit. Ik kon nu kiezen. of ik kreeg 50% van het verschil terug of ik mocht een ander apparaat meenemen met het bedrag dat ik neertelde, dus omruilen.

Dat is pas service. Bij Apple geven ze niet aan dat er een nieuw apparaat uitkomt. Dus men koopt, denkend dat zij een nieuw hip apparaat hebben en wat gebeurd er vervolgens…

Van excuses als: geniet maar van je iPod kan ik heel aanstellerig gaan doen. Natuurlijk is het apparaat dat je dan hebt een goed apparaat. Maar we leven niet meer in de tijdperk waar alleen het noodzakelijke telt. Vandaag de dag gaat alles nog om design, uiterlijk en “meedoen”.

Nu klink ik heel negatief over de iPod, dit omdat de iPod zoveel kwaliteitverlies is voor het merk: Apple. De powerbook die ik had was gewoon een superproduct. Alles wat ik er van verwachtte deed hij het ook. Van mensen hoor ik dat die iMac ook weer zo een prachtding is.

Op straat hoorde ik eens: Er zijn altijd haters als je goed bent. Ik denk dat dit wel mijn geval zal zijn.

Ik heb 6 iPod's dus ik snap je probleem even niet...

Als je een - gelijk welk model - iPod koopt, dan kan ik toch wel bedenken dat je dan tevreden bent over het product dat je koopt, anders zou je het namelijk niet doen. Als er dan zes maanden later een nieuwe uitkomt, is het natuurlijk spijtig dat je die niet hebt, maar je hebt wel zes maanden langer plezier gehad van een product dat aan je wensen voldoet.

En je altijd het nieuwste model wilt, dan ben je te hebberig, punt. Dat vind ik de grootste zever. Zoals ik in de eerste zin al ze;. als je zoiets koopt, ben je er normaal tevreden over en is het toch niet persé nodig om het laatste nieuwe te hebben. Relativeren is dan wel een schone daad.

Het volgende vind ik wel schandalig bij Apple. Dan brengen ze een “nieuwe” nano uit en dan gaan ze toch even moeilijk doen om een aantal aansluitingen 2mm te verplaatsen zodat degene die toch overstappen van de 1g naar de 2g alle accessoires opnieuw mogen kopen.

[quote:c1b9406eba="itachi"]Alleen tegen het feit dat er om de gemiddeld 7 a 8 maanden een "nieuwe" iPod uitkomt, stel je veel fans teleur. Iedereen wilt namelijk het laatste model.[/quote:c1b9406eba] Dit is een probleem wat bij veel jeugd tussen de oren zit. En een bedrijf wat winst wil maken zal daar gretig misbruik van maken. Maar wijs daarbij niet alleen naar Apple, noem mij 1 bedrijf wat niet zo werkt... Sorry dat ik het zeg, maar jouw dwangmatige haat tegen alles wat mode is verblind je. Als Creative de grootste verkoper van mp3 spelers was zou je exact dezelfde speech houden over Creative...

[quote:c1cffe32ff="itachi"]Het gaat niet om het idee van "met de tijd meegaan". Als aanbieder van een redelijk "duur" voorwerp mag je natuurlijk updates uitbrengen. Alleen tegen het feit dat er om de gemiddeld 7 a 8 maanden een "nieuwe" iPod uitkomt, stel je veel fans teleur. Iedereen wilt namelijk het laatste model.[/quote:c1cffe32ff] Dat vind ik niet bepaald het probleem, eerder dat ze non-hardware upgrades exclusief houden voor nieuwe modellen, terwijl iets 'oudere' die ook nog perfect zouden kunnen draaien. Nieuw toestel met nieuwe hardware, daarvooor moet je wel een nieuwe kopen. Das is niet meer dan normaal.

Nah het ruikt naar koppelverkoop dat is een gevoel welke ik wel kan plaatsen. Echter in heel veel branches is dat de normaalste zaak van de wereld. Apple zal zijn nieuwe iPod echt wel zo snel als dat ze kunnen op de markt brengen. En ergens is dat ook noodzakelijk. De merken als cowon, sony, meizu etc. bedreigen de marktpositie van apple te sterk momenteel. Ik hoop alleen wel dat de geluidskwaliteit omhoog gaat, bijv. richting het niveau van de recente sony's....

Ik hoop dat de iPod ooit ook navigatiefuncties meekrijgt. Als hij dan toch een groot touchscreen krijgt en vermits Apple nauwer samenwerkt met Google (Google Maps, Google Earth) kunnen beide bedrijven samenwerken en van de iPod ook een rechtstreekse TomTom-concurrent maken. De iPod-aansluiting is al in veel wagens als een optie beschikbaar. Het zou een geniale stap zijn. Dan heb je meteen een navigatie, muziek en voor de kinderen eventueel nog een filmpje ook!

Ik zou toch wel graag hebben dat ze de agendat functie wat uitgebreider maken dan deze is op de generatie die ik heb (3 of 4eG). Letters invoeren zodat je snel even een aantekening kan maken.

Of is dit al mogelijk op de nieuwere generaties?