Toch Intel!

Telegraaf, ma 6 jun 2005, 12:02

Apple stapt over op Intel
AMSTERDAM - Apple Computer gaat zijn Macintosh computer lijn volgend jaar uitrusten met Intel chips. Dit heeft de Wall Street Journal uit anonieme bronnen vernomen.
De overstap betekent een klap in het gezicht van de huidige PowerPC chipleveranciers IBM en Freescale Semiconductor. Het besluit van Apple komt na jaren van speculaties en lobby inspanningen van Intel. Niet alle MacIntosh gebruikers zijn blij met de overstap. Naar verwachting zal topman Steve Jobs het besluit later vandaag toelichten op de jaarlijkse softwareontwikkelaars conferentie in San Francisco.

mja, het is wel de telegraaf he, ws is voor hun een gerucht goed genoeg om in de "krant" als waar te presenteren (al zou ik er geen probleem mee hebben als apple een andere cpu leverancier zou kiezen)

normaal gesproken zou ik het met je eens zijn wat de telegraaf betreft, maar ik heb toch wel wat meer vertrouwen in de berichten van reuters: [url]http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=businessNews&storyID=8695410[/url]

bwah... blijkbaar zal ik nog denken dat het waar is... ik nam vandaag de trein en stond even de metro te lezen... wat zie ik op pagina 2? apple gaat over naar intel. Niet dat de metro een kwalitatieve gazet is... maar las iedereen er al over spreekt dan zal het wel waar moeten zijn.

reuters heeft ook geen zekerheid, dus meer dan geruchten (ok, heel sterke) zijn het nog niet...

[quote:40160cde7a="Rens de Leeuw"]...uit anonieme bronnen vernomen.[/quote:40160cde7a] I rest my case... :evil:

Ik blijf toch vrij skeptisch.

Maargoed, overgaan naar Intel hoeft natuurlijk niet meteen te betekenen dat men overgaat naar X86. Ik hoop het in ieder geval niet.

[url]http://osnews.com/story.php?news_id=10757[/url]

Straks blijkt het een canard van hier tot To.......Frisco.

Als je ziet wat IBM er van gebakken heeft de laatste tijd zou ik het met Apple eens kunnen zijn om over te stappen op processoren van Intel.

(volgens mijn bronnen):

• Apple wacht al jaren op een 3Ghz processor maar IBM blijft maar rond de pot draaien
  • Dan plotseling komt Microsoft men zen xBox en daar zitten maar liefst een bundel van 3Ghz PowerPc
    processoren in, ik denk dat ik der ook niet graag zou bij zijn als ze mij al jaren aan het lijntje houden
    en dan in een keer je grootste concurent het materiaal geven waar jij al jaren op zit te wachten!

inderdaad, steve zal dat niet leuk gevonden hebben.

Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe de transition zal zijn.
Ik ben er overigens van overtuigd dat apple nog steeds apple zal blijven.
Stabiel en geen gezeur.

Ik zal zeker aanwezig zijn vanavond op de diverse sites om het geheel te aanschouwen.
Hopen dat de stream spoedig volgt…

[quote:a8d37cfaba="yoann"] maar las iedereen er al over spreekt dan zal het wel waar moeten zijn.[/quote:a8d37cfaba] laten we dan met z'n allen spreken over die uitvinding die in één keer alle honger, ziekte en armoede oplost in de wereld. Dan is dat meteen ook opgelost...

Steve heeft het kunstje 12 jaar geleden al eerder geflikt.

http://www.openstep.se/next/employees/steve_jobs/UnixWorld.jpg

en nou moet Apple er aan geloven !
Strong move Steve !

Als het werkelijk zo zou zijn zal er wel wat er vanuit het PC kamp richting Apple gebruikers gaan komen...... Maar inderdaad,er zijn andere dingen..

[quote:bf1891fad3]
Geplaatst: Ma Jun 06, 2005 15:34 Onderwerp:

laten we dan met z’n allen spreken over die uitvinding die in één keer alle honger, ziekte en armoede oplost in de wereld. Dan is dat meteen ook opgelost…[/quote:bf1891fad3]

Als het werkelijk zo zou zijn zal er wel wat er vanuit het PC kamp richting Apple gebruikers gaan komen...... Maar inderdaad,er zijn andere dingen..

[quote:040240835e]
Geplaatst: Ma Jun 06, 2005 15:34 Onderwerp:

laten we dan met z’n allen spreken over die uitvinding die in één keer alle honger, ziekte en armoede oplost in de wereld. Dan is dat meteen ook opgelost…[/quote:040240835e]