Ben nu 2 weken in het bezit van een gloednieuwe Macbook 2GHZ.
Ik blijf mezelf een beetje zorgen maken over de warmte die dit ding produceert.
Wanneer ik met adapter aangesloten dus op het stroomnet zit te werken, voornamelijk design gerelateerd werk wordt de boel behoorlijk warm. (voornamelijk bij de linker speaker daar waar de stroom connector zit aangeslten.) Niet alleen mijn Book maar ook de adapter.
Wanneer ik het zelfde werk doe met een volledig opgeladen batterij zonder aangesloten te zijn op het stroom net blijft de warmte aanzienlijk beperkt.
Ik lees van alles over dikke klodders koelpasta die daarvan de oorzaak zijn, tenminste wat mijn Book betreft. Is het normaal dat de adapter ook zo warm wordt?
Ik kan nu mijn book niet missen ben er te druk mee voor mijn werk. Heb het online bij de Apple Store gekocht. Het lijkt mij dat ze hier in de buurt bij een apple dealer ook wel even die klodders pasta kunnen verwijderen en vervangen voor een bescheiden hoeveelheid.
Ik weet het ik ben niet de enige met dit probleem, wat is jullie strategie
Mijn macbook word ook erg warm, de adapter is denk ik niet zo`n probleem die word bij elk apparaat warm. Ik maak me toch ook wel een klein beetje zorgen over de warmte. Ik ben even af aan het wachten of het echt zo erg is volges tests op internet. Anders ga ik het zelf oplossen aangezien ik wel ervaring heb met koelpastas en processors. Ik kan em ook niet missen dus terugsturen zie ik niet zitten want het apparaat werkt verder perfect.
euvel is snel van buiten ook te checken.
Wat is t gedrag van je ventilatoren, lopen deze wel mee als t zaakje warm loopt ?
Als dit niet t geval is, heb je t probleem. De temp wordt niet juist afgelezen uit de heatpipes, en schakelt daardoor de ventilatoren niet aan. Door de themopasta beter te verdelen wordt de warmte wel goed door de heatpipes geleid, waardoor de fans wel aan gaan slaan en de temp daalt.
Maw, luistert en huivert (wel zorgen voor een beetje CPU belasting natuurlijk).
mwoah.... mijn powerbook (nu 3 jaar oud) wordt ook gloeiend heet als ie aan de stroom hangt, evenals de adapter. Nooit wat mee gehad verder, goede oplossing is de iLap geweest, daardoor kan ie beter zn warmte kwijt, scheelt aanzienlijk!
[quote:a5b7d3da16="marloez"]mwoah.... goede oplossing is de iLap geweest, daardoor kan ie beter zn warmte kwijt, scheelt aanzienlijk!
:)[/quote:a5b7d3da16]
Laptops veroorzaken, indien op de schoot geplaatst, aanzienlijke temperatuursstijgingen in het mannelijke scrotum. Daardoor zou de vruchtbaarheid in gevaar kunnen komen