Toch OSX virus?

Zojuist begon mijn muispijl raar te doen. Opeens verspringt het een stuk naar beneden of naar een hoek. Is dit dan toch een virus op mijn Mac?

Herkent iemand dit?

Het lijkt me geen virus. Wat voor muis heb je? Een touchpad zoals op de PowerBook en de iBook moet je niet met twee vingers tegelijk bedienen, omdat je dan dergelijke situaties krijgt. Bij een optische muis kan de ondergrond storingen opleveren. Ik gebruik daarom het liefst een muismat bij mijn optische muis die geschikt is voor optische muizen. Anders kan verspringen namelijk ook gebeuren. Bij muizen met een bal kan er vuil zitten op de wieltjes in de muis waardoor het contact niet helemaal goed meer verloopt en verspringen dus een optie is.

Heb een Logitech draadloze muis.

Nou lijkt me uitgesloten dat er een vuil aan het balletje of wieltjes zit want ik bewoog de muis niet! En ik ‘voel’ zodra er een vuiltje aan het balletje zit. Dit is echt iets anders.

Nee, het versprong gewoon vanuit zich zelf! De afstand varieert van een centimeter of 5 tot meer dan 15 cm! Echt heel raar!

worden je batterijen misschien minder?

Nee zojuist met nieuwe batterijen geprobeerd en geen verbetering.

Sterker nog mijn pijl verspringt steeds vaker! Wat is dit?!!!

Ik ga ff herstarten

staan er mischien speakers of iets in de buurt?

probeer eens een andere muis

Ik herken dit bij mijn eMacje, maar alleen soms als ik een programaatje open maar toch zo regelmatig dat het hinderlijk wordt. Eerder een klein bugje maar volgens mij geen virus!

laatst ook een keer op mijn iBookje effe uit en inloggen hielp aanzienlijk.... bugje lijkt me.. geen virus denk ik.

ik herken dit, maar dan alleen bij een optische muis die op een weerkaatsend of glimmend oppervlak aan het werk is, en dan lang niet altijd.. zo af en toe verspringt ie.

maar goed, je hebt gee optische muis. werkte die herstart? staan er andere dingen in de buurt, zoals boxen oid?

Heb je interactieve hoeken geactiveerd? Dan moet je niet verder zoeken.

Phew... dat was een raar iets gister nacht! Ik dacht dat ik echt een virus of zo te pakken had.

Wat bleek? Mijn Wacom tablet staat tegen de muur van me tafel. De pen staat in de houder naast het tablet. Het ‘gum’ gedeelte stond maar zo’n ruime centimeter van het tabletvlak en zo doende begon die signalen zo nu en dan op te pakken…

Dus tablet uit USB getrokken en ik heb geen last meer van (zo te zien :stuck_out_tongue: )

Dank voor jullie reacties! Op zo’n moment is het heel prettig dat andere mensen met je meeleven! :lol:

Dat hoort erbij toch, dat andere gebruikers meeleven. Mooi dat het nu over is. Kun jij ook weer fatsoenlijk aan het maccen gaan.

Mijn PBje heeft het ook regelmatig, maar alleen na het wakker worden. Na 10 seconden is het meestal weg. Bugje...

[quote:bb4da967ea="xer"]Mijn PBje heeft het ook regelmatig, maar alleen na het wakker worden. Na 10 seconden is het meestal weg. Bugje...[/quote:bb4da967ea]

Wat voor PB & systeem?

Tis verdomd lastig werken als je muispijl om te haverklap ‘zoek’ is…

Aluminium 12" 1GHz, 10.3.3

herkenbaar ''probleem'', maak je niet druk :wink:

Ja een Wacom kan soms vreemde effecten hebben. Ik heb het ook al eens meegemaakt. (toen had mijn zoon de wacom-muis er gewoon opgeparkeerd)

[quote:f37da176e9="angorawol"]Ja een Wacom kan soms vreemde effecten hebben. Ik heb het ook al eens meegemaakt. (toen had mijn zoon de wacom-muis er gewoon opgeparkeerd)[/quote:f37da176e9]

Ik had eerst een Wacom Graphire 2 en die is een stuk minder gevoeliger dan de Intuos die ik nu heb. De Intuos registreert al als je zowat een cm boven het table hangt terwijl de Graphire pas registreert als je echt praktisch tegen het tablet aanzit. Dat gevoelige van de Intuos gaf dus mijn nachtelijk avontuur… :x