toegang ftp(windows server)

ben in het bezit van een windows XP ftp server waarop je van buiten af toegang kan krijgen door een wachtwoord en een gebruikersnaam in te vullen. Aangezien vele collega's en vrienden die ook trotse apple gebruikers zijn graag hier files ophalen en/of downloaden krijgen ze op verschillende wijze toegang bv wel lezen niet schrijven of zelfs in het totaal GEEN toegang omdat het wachtwoord niet klopt etc. Met een windows machine lukt het wel raar maar waar. Welke maatregelen moet ik nemen of instellingen moet ik plegen om de apple gebruiker ook toegang te verlenen tot de ftpserver. Nog even een noot met mijn powerbook vanuit een andere lokatie krijg ik WEL gewoon toegang en heb ik alle rechten om te lezen en te schrijven. WIE WEET EEN OPLOSSING

Zelf heb ik goede ervaringen met Transmit van panic software. dit is een ftp client die echt goed werkt . De ingebouwde OSX ftp client ben ik niet erg over te spreken. Probeer die eens op de mac. je kunt em via versiontracker downloaden en proberen. Aangezien je met een wintendo wel kan inloggen lijkt het me dat de windows machine wel goed ginstalleerd staat.

succes

gelukt en bedankt voor het advies :D