Toegangscode IOS verlopen

Dag allen,

Zat zojuist een exchange account toe te voegen aan mijn agenda's (op iPhone 4 en iPad 1, beiden IOS 5.1) om mijn werkindeling automatisch in mijn IOS agenda te krijgen. Op dezelfde stap in dit proces gaven beiden aan dat 'Uw toegangscode is verlopen', met de opdracht een nieuwe in te voeren. Daarna 'terug veranderen' naar oude code mag niet, die is 'te recent gebruikt'.
Is mee te leven, maar ben wel behoorlijk verbaasd. iPhone en iPad op verschillende momenten in gebruik genomen, en dan bij hetzelfde 'event' deze melding geven waarover bij de iPhoneclub 1 vraag is te vinden, die niet beantwoord is.
Zijn er OMT leden met deze ervaring? Of liever nog met een oplossing zodat ik de 'oude code' weer in kan stellen?

Alvast bedankt!

Volgens mij is niet de toegangs code van je iOS apparaat verlopen (nog nooit van gehoord trouwens). Maar die van je Exchange account, daar is dit namelijk wel mogelijk. Dit is ingesteld op het domein van je exchange server. Hier dien je bij je systeem beheerder te zijn.

[u]Edit:[/u]
Wat wel mogelijk is dat via de iPhone Configuration utility een configuratie bestand is aangemaakt en dat je z'n configuration bestand op je iPhone/iPad hebt staan. Hierin zit namelijk de enige mogelijkheid om dit aan te passen voor je iOS apparaat. Meestal voor Enterprise / Business toestellen. Zie [url=http://www.iphonehacks.com/2010/02/how-to-set-up-a-more-secure-passcode-for-your-iphone-or-ipod-touch.html]hier[/url]. Maar daar het op beiden toestellen is tijdens het instellen van je Exchange agenda, denk ik eerder dat het je exchange wachtwoord is dat verlopen is.

Hi Remco,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb het hier wel degelijk over die 4 cijferige code die je in kan stellen voor toegang tot mijn iPhone/iPad (instellingen>algemeen>codeslot). Maar vanwege het moment waar het op beide apparaten verscheen, moet het wel iets te maken hebben met die nieuwe agenda account. Zal jouw link ff goed bestuderen.
Jelle

Update: na verwijderen van bewuste calender account zijn mijn IOS-jes weer de oude.

Zal eens vragen op mijn werk wat ze hiervan maken.