toegangskaarten drukken: hoe te beveiligen?

moet kaartjes maken voor in de verkoop van een feest. deze mogen natuurlijk niet makkelijk te kopieren zijn. hoe pak ik dit aan? met een stempel ofzo?

Ik weet niet hoe duur het feest is, maar over het algemeen is een kaartje op maat van een visitekaartje 200gr wel goed genoeg om als kaartje te gebruiken. Mensen neem echt niet de moeite om voor een kaartje van 10 tot 25 euro de boel te gaan proberen te kopiëren.

ms ook een idee is om gewoon een vorm erin te laten kappen, meestal heeft een drukker wel een bepaalde kapvorm liggen die je zou kunnen gebruiken...

Wat een simple oplossing is en bijzonder effectief is om gewwon je layout op rood karton te printen/kopieren. Is moeilijk te kopieren. Je ziet gelijk als er aan gerommeld is.

Jeroen

IK heb destijds voor diverse soorten waardebonnen naar beveiliging gezocht. Je zult echter al heel snel tot de conclusie komen dat beveiligen vaak duurder is dan de mogelijke schade die je kan ondervinden. Rood karton is een mogelijkheid, tekst drukken in een kleurtje is vaak ook al afdoende omdat je dan al heel wat meer werk moet doen om er een kopietje van te maken. En vaak is het zichtbare idee dat je iets aan de beveiliging hebt gedaan al afdoende.

tja het is een eindexamenfeest en de kaarten kosten 10 euro. er is plaats voor 700 man. ziet het er een beetje uit als er digitaal geprint wordt op rood karton?

het wordt dus waarschijnlijk niet gedrukt omdat dat te duur is, tenzij ik maar een paar kleuren gebruik.

Gewoon een beetje rekening houden met het ontwerp. Maar ik geloof dat je weinig beperkingen zult hebben met het printen. Ik heb het ook al een paar keer toegepast voor waardebonnen. Eindresultaat mocht er wezen.

Jeroen

Een preeg laten aanbrengen is natuurlijk ook nog een optie...

Prägen is hartstikke duur, stansen ook...

gewoon een vormpje maken... zo van een oude kleimal ofzo, en die er dan inmeppen... krijg je hetzelfde effect als bij een reliefstempel... Kost je bijna niets, en niemand gaat de moeite doen om juist dezelfde stempel te zoeken, zo'n malletje vind je in een kleidoos van 2 euro al.

of je kan ook een koekjesvorm gebruiken, aangezien die al van metaal zijn. kan je dus lekker hard op meppen. :slight_smile:

Er bestaat een prog dat een soort watermerk in je foto's zet als je meer wil weten kan ik het wel eens opzoeken.

[quote:6fc049da78="Webarcher"]Gewoon een beetje rekening houden met het ontwerp. Maar ik geloof dat je weinig beperkingen zult hebben met het printen. Ik heb het ook al een paar keer toegepast voor waardebonnen. Eindresultaat mocht er wezen.

Jeroen[/quote:6fc049da78]

ik heb ook wit in het ontwerp, dat [u:6fc049da78]moet[/u:6fc049da78] er in, hoe doe ik dat dan? dat lijkt mij niet mogelijk op rood papier/karton?

Wij maken dagelijks toegangskaarten voor feesten en partijen 8) Het makkelijkste en goedkoopste is een barcode/nummer. Daarnaast doen we ook veel met holografische folies en stanzingen/praegen. Stuur maar een PB als je meer wil weten. Kosten vallen altijd mee, zeker voor een MacOSX.nl-lid.

Een niet helemaal foolproof methode, maar welke het wel meteen een stuk moeilijker maakt (zelf regelmatig gebruikt); koop bij een hobby-artikelen zaak zo perforator in een speciale vorm (Eurootje of 5 tot 10) en knip op die manier bijvoorbeeld een dolfijntje, vlinder of andere leuke vorm uit de kaarten.

Zoals ik al schreef, kan natuurlijk wel nagemaakt worden als iemand anders ook zo’n perforatortje koopt, maar legt de drempel al wel weer een stuk hoger, zeker in combinatie met eventuele andere ideeën hier.

Een andere optie om niet te kunnen kopieëren is een felle / lichtgevende of bijvoorbeeld zilvere pms kleur te nemen, met een of twee kleuren drukken hoeft niet zo duur te zijn.

Zoek het meer in het verkoopmoment gekoppeld aan de verkooptijden. Dit kun je zo sturen dat er geen tot weinig gelegeheid is om iets na te maken.

[quote:9591de80f8="frans de reijdt"]Een andere optie om niet te kunnen kopieëren is een felle / lichtgevende of bijvoorbeeld zilvere pms kleur te nemen, met een of twee kleuren drukken hoeft niet zo duur te zijn.[/quote:9591de80f8]

Zilver of goud Chromolux, en gewoon zwart printen :smiley:

bedankt allemaal voor de zeer bruikbare tips, heb ik echt wat aan. Appleholic, ik heb je een PB gestuurd.

[quote:70afe68d2f="appleholic"][quote:70afe68d2f="frans de reijdt"]Een andere optie om niet te kunnen kopieëren is een felle / lichtgevende of bijvoorbeeld zilvere pms kleur te nemen, met een of twee kleuren drukken hoeft niet zo duur te zijn.[/quote:70afe68d2f]

Zilver of goud Chromolux, en gewoon zwart printen :D[/quote:70afe68d2f]

op de zilvere variant kun je gewoon kopieëren neem aan dat dat dan ook op de goude kan.

[quote:9563773391="frans de reijdt"][quote:9563773391="appleholic"][quote:9563773391="frans de reijdt"]Een andere optie om niet te kunnen kopieëren is een felle / lichtgevende of bijvoorbeeld zilvere pms kleur te nemen, met een of twee kleuren drukken hoeft niet zo duur te zijn.[/quote:9563773391]

Zilver of goud Chromolux, en gewoon zwart printen :D[/quote:9563773391]

op de zilvere variant kun je gewoon kopieëren neem aan dat dat dan ook op de goude kan.[/quote:9563773391]

Ja, en er nog een groot aantal andere varianten, linnenpersing én zilver.

En het wordt pas echt leuk met papier met ingebouwde chips. Electronische toegangscontrole!