Toegevoegde items desktop verzamelen bovenop elkaar

Aan de rechterzijde op mijn desktop, staan altijd al wat images van harde schijven, mapjes todo je kent het wel. Laten we zeggen dat van boven naar onder de zijde geheel gevuld is.

Als ik nu een scherm afdruk maak of een harde schijf inplug of files download op mijn desktop, dan stapelen deze zich op rechtsonder op mijn desktop. In OS9 was de gewoonte, dat er weer bovenaan begonnen werd met een nieuwe rij files.

Hebben jullie dat ook, en wat kan ik er tegen doen, het wordt zo’n zooitje?

Klik op je buroblad en doen dan appletje+J en dan kan je kiezen Op raster, op namm etc ... zouden ze goed moeten geordend worden.

Thanks, dat is al stukken beter. Recentste afbeeldingen worden vooraan gevoegd wordt ipv achteraan het rijtje. Omgekeerd van wat ik gewend was.

Even aan wennen denk ik.

Al eens geprobeerd via 'Weergave' > 'Ruim op'? Wil soms ook helpen.

In de Finder zit bij 'Voorkeuren' --> 'Algemeen' de optie 'Toon deze onderdelen op bureaublad'. Hier staat 3 opties: 'Harde schijven', Cd's, dvd's en iPods' en 'Verbonden servers'.

Als je deze uitvinkt (of bv alleen 'Harde schijven) zul je deze onderdelen niet meer op je bureaublad zien maar ze staan nog wel in de Finder-vensters van mappen ed. Ook kun je er gewoon naar toe van uit programma’s met ‘openen’ of ‘saven’.

Je bent ze dus niet kwijt maar ze zijn niet meer te zien op je bureaublad. :slight_smile: