toekomst van ibooks en powerbooks?

Zoals ik al een keer gezegd heb in de "Apple Lounge" moet ik voor school verplicht een laptop kopen. Ik heb op de apple site gekeken, maar als ik er daar 1tje aanschaf dan kom ik al snel op zo een 2000 euro uit. En dit geld heb ik niet. Ik kan geen tweedehands nemen, want dan worden de computers te traag. Begin van het schooljaar komt Panther eraan en mijn vraag is of er dan ook nieuwe laptops aankomen, waardoor de prijs van de huidige ibooks en powerbooks weer gaan zakken?? Weet iemand of dit gebeurt?

Dennis

P.S. als je toevallig 2000 euro overhebt, mail me ff! :wink:

Euh... 2000 euro? Ik zou ook graag een zwaardere machine aanschaffen, maarreuh, basismodel iBook is 1300 euro nieuwprijs. Valt toch best mee. Kijk even goed rond, de nieuwe modellen 900 MHz iBooks zijn uit, de 800's zijn dus goedkoper. Bij RAF/Staffhorst de 12" met Combodrive voor 1559, de 14" voor 1799, incl. BTW. Nog steeds niet goedkoop, maar wel goed geprijsd voor een Mac.

Ik ga waarschijnlijk dan voor een ibook. Powerbooks beginnen wel pas na de 2000 euro Verder moet ik draadloos kunnen internetten en er moet een dvd speler opzitten (waardoor dus de goedkoopste ibook afvalt) Totaal kom ik dus op zijn goedkoopst op 1.758,82 euro uit.

Dennis

Dus je rond het bedrag maar naar 2000 Euro af... Tja, nieuw zullen ze aan de prijs blijven en zal het onder de 1500 euro toch heel moeilijk worden ben ik bang. Ik zit te wachten op de ALU 15" powerbook zodat ik voor minder een TI 15" powerbook kan kopen maar die zal toch ook niet veel onder de 3500 gaan zitten ben ik bang als je deze full featured wil hebben. Sparen of Lenen zou ik zeggen :?

12" iBook 800 MHzmet combodrive is 1559, Airportkaart nog geen 100, alleen extra werkgeheugen kost wat. 100 euro voor 256 extra geloof ik.

Je schatting klopt wel zo’n beetje.

ik hoop dat de ALU 15" powerbook zal geleverd worden met PPC 970 processor. Ik vind het zelfs een beetje raar om te wachten op de ALU om dan toch nog een TI te gaan kopen justi :?

De ALU zal wel een pak geld kosten maar ik heb het er voor over…
Beeld je in welk een machine het niet zal zijn, waaaw… :lol:

Ja, je absoluut gelijk dat de 15" ALU een SUPER machine wordt, maarre hij zal zeker euro's gaan kosten... De Ti zal dan meer in prijs en "wat ik ermee wil gaan doen verhouding liggen"... Tot nu toe kan ik alles met mijn iBook en MacOS X maar dan kan ik helemaal vooruit... Een powerbook wil ik zowiezo alleen de 12" ALU vindt ik dan toch te klein om als desktop vervanger te dienen... Maar goed, het is nog niet zover dat de ALU 15" er is dus misschien tegen die tijd dat ik wel ALU 15" euro's heb :lol:

wat er ook wel raar is, is dat ze na de komst van de 17" TI de 15" niet geupdated hebben met de features van de 17" (DDR 333 Ram, friewire 800)

Het moet dus zijn dat ze het de moeite niet meer vinden en dus de ALU in aantocht is (door de aankomst van de PPC 970). Hopelijk ergens in het najaar want dan had ik gepland om een powerbook te kopen.

Maarrrr, wat wel weer bummer is dat tegen die tijd er nog geen programma’s zijn die de 64 bit processor zullen ondersteunen.
Niet zooo erg natuurlijk maar tegen de tijd dat alle bekende programma’s dit wel zullen ondersteunen zal de PPC intussen al zwaarder zijn en meer getest, getweaked enz… op de markt zijn. En dan sta je daar met je eerste generatie PPC waarmee je een jaar (ong) niet kon genieten van zijn 64bit tech.

Wel zo is, denk ik toch, zelfs zonder ondersteuning de oude programma’s veel sneller zullen draaier dan op de TI G4’s niet? :slight_smile:

Ik heb mijn ibook by dixons gekocht voor 1294 inclusief btw. Dit is de 800MHz met combodrive. 12 inch beeldscherm. Daar heb ik vandaag 512 ram geheugen bij bestelt voor 120 euro. Totaal is dus 1414 euro. Ze stoppen met de verkoop van apples by dixon. Je zou daar eens kunnen kijken als er een dixon bij jouw in de buurt is. Met een airpoort kaartje erbij kom je aan de 1500 euro.

Kdenk dat met de komst van de PPC 970. Ze ook de nieuwe powerBooks daarmee gaan vullen en dat ze dan een nieuwe reeks iBooks gaan maken met de G4. Dat zou toch al stilletjes aan mogen. Kdenk dat dit op het einde van dit jaar wel zal gaan gebeuren.

[quote:0dde9d46ae]Dus je rond het bedrag maar naar 2000 Euro af...[/quote:0dde9d46ae]

Toen had ik bij de ibook wat meer extra dingen erin zitten die ik er later weer had weggehaald, maar toch zo een leuk laptop dingetje kost wel klauwen met geld. Ze denken echt dat ik een geldboom in men tuin heb staan daar bij mijn school :evil:
(Niet dat ik het erg zou vinden als ik een ibook zou hebben hoor :mrgreen: )
Ik heb trouwens al een aanbod gekregen op een tweedehands ibook, ik denk dat het idd anders een tweedehands word.
Ik heb pas over 2 maanden school, dus tot die tijd heb ik bedenk tijd.

Dennis