toestemming voor andere user

Ik heb zojuist Mahjong Solitaire op mijn imac geïnstalleerd en geregistreerd. Nu wil ik dit programma ook vrijgeven voor een andere gebruiker op de computer. Nu in systeemvoorkeuren bij accounts kan je dat dus toestemmen maar als ik dat aanvink en ik sluit dat af, is het vinkje gelijk weer weg zodat de andere gebruiker er nog geen gebruik van kan maken. Wat doe ik fout? En hoe is dat op te lossen?

[code:1:efe763a09c]Titel van dit topic gewijzigd.[/code:1:efe763a09c]

Systeem ?

[quote:f731c06da7="rudidekker"]Ik heb zojuist Mahjong Solitaire op mijn imac geïnstalleerd en geregistreerd. Nu wil ik dit programma ook vrijgeven voor een andere gebruiker op de computer. Nu in systeemvoorkeuren bij accounts kan je dat dus toestemmen maar als ik dat aanvink en ik sluit dat af, is het vinkje gelijk weer weg zodat de andere gebruiker er nog geen gebruik van kan maken. Wat doe ik fout? En hoe is dat op te lossen?

[code:1:f731c06da7]Titel van dit topic gewijzigd.[/code:1:f731c06da7][/quote:f731c06da7]

Heb je ook een vinkje staan bij ‘Gebruiker mag alleen deze programma’s gebruiken’?
(De regel die boven het scrollvenstertje staat)

Ja, die was al aangevinkt.

Volgens mijn onbescheiden mening werkt Systeemvoorkeuren > Accounts niet helemaal zoals het hoort. Zou het niet een bug in 10.3 zijn?

Het werkt inderdaad niet goed, maar dat was in 10.2 al zo. Een mogelijkheid is nog dat je de bevoegdheden van het programma zelf aanpast. Dus via het Info-venster bij Eigenaar en Bevoegdheden even de andere gebruiker leesbevoegdheid geven als hij/zij dat nog niet heeft.

Het hangt van programma tot programma af, sommige bouwers maken het extra moeilijk om een programma aan een user te geven (MSN of Office bv.), en dikwijls het verzetten van in de get info werkt niet steeds.