Toets van MacBook Pro toetsenbord zit los

Vorige week is bij de MacBook Pro (15") van mijn pa de Backspace toets los gaan zitten. Wat blijkt er is een klein stukje van de toets afgebroken wat er voor zorgt dat de toets vast blijft zitten.

Mijn pa is afgelopen zaterdag naar de A Mac in Amersfoort geweest waar de MacBook Pro is gekocht met de vraag hoe dit gemaakt kan worden. Daar werd gezegd dat de MacBook Pro naar een reparatie centrum van Apple gestuurd moet worden, omdat er een heel nieuw toetsenbord ingezet moet worden (dat voor maar 1 losse toets? :slant: ). Hier heeft mijn pa niet zoveel zin in aangezien hij zijn MacBook Pro geen 3 a 4 weken kan missen. Daarnaast heb ik op internet verhalen gelezen dat een reparatie aan een toetsenbord niet onder de garantie valt en dat zo'n reparatie meer dan €200 kost.

Nu is mijn vraag, is er geen website waarop je een losse MacBook Pro toets kan kopen?

Ik zou meteen "iFixit" schreeuwen, maar na even zoeken zie ik geen losse toetsen. In ieder geval hier de [url=http://www.ifixit.com]link[/url]

Bedankt, maar die website had ik al bezocht en kon ook geen losse toetsen vinden. Enkel een geheel MBP toetsenbord van rond de 100 dollar. Daar zal mijn pa niet echt op zitten te wachten aangezien je dat er dan zelf moet inzetten + dat je de garantie weggooit.

Als je vader hem echt niet kan missen kan je vragen om een leenapparaat. Dan zetten ze zo alle bestanden over voor je en kan je verder werken/internetten. Eigen geknutsel kost je idd je garantie.

Gaat dit om een MBP Unibody? Deze zelf installeren is waarschijnlijk uitgesloten. Laat het maken. Het is bijzonder moeilijk (ik knutsel vaak aan MBs, vind het zelf nog steeds niet makkelijk) om deze te vervangen. Je moet het letterlijk helemaal uit elkaar halen.

"Daarnaast heb ik op internet verhalen gelezen dat een reparatie aan een toetsenbord niet onder de garantie valt". Op internet verhalen gelezen? Heb je het niet aan de gast bij A Mac gevraagd? Ik zou gewoon garantie claimen. Een backspace knop moet gewoon niet zo kapot gaan...