Toetsenboard iMac blueberry

beste allemaal,

heb laatst een iMac blueberry 400 gekocht en vraag mij af of je op het toetsenboard ook het volume kunt aanpassen van byv een liedje die je op hebt staan.

thanx

Dat hangt volgens mij een beetje van het programma af waar je in zit. In iTunes kun je het volume bij voorbeeld regelen met Command (apple) - pijlte omhoog/omlaag. In QuickTimePlayer kan dit gedaan worden zonder de command-toets.

Heb je een pro toetsenbord, dan staan er rechtsboven een drietal volumeknoppen. Die doen het bij mij in elke applicatie waar geluid in zit, alhoewel je op meer manieren extra volume kan creëren. Je kan met een ander toestenbord vanuit sommige applicaties ook gebruik maken van je toetsenbord, maar dat moet je elke keer checken in je helpfiles. Veelal worden wel dezelfde combinaties of sneltoetsen gebruikt.

Het is mij nog nooit gelukt om met mijn orginele imac toetsenbord het volume harder of zachter te zetten. Koop een nieuw Apple toetsenbord en het kan wel. (je kan trouwens wel de CD uit de iMac halen met F12 in OS X) Je kan bijv. ook een toetsenbord van Logitech kopen met heel veel knoppen erop zoals iTunes starten v.a je toetsenbord, harden of zachter, ichat laten opstarten, een mailtje lezen enz

[quote:460fa3b4dc="thijsbrg"] Koop een nieuw Apple toetsenbord en het kan wel. (je kan trouwens wel de CD uit de iMac halen met F12 in OS X) [/quote:460fa3b4dc]

Daar ben ik net een minuut geleden achtergekomen. Je moet de F12-toest eventjes ingedrukt houden, en dan werkt het. Dus je hebt daar niet een speciaal toetsenbord voor nodig met speciale knop ervoor, een ‘reguliere’ iMac toetsenbord werkt dus ook.