Toetsenbord aanpassen

Ik heb een mac G4 met OS 10,3

Nu wil ik bij het nummerieke veld rechts, de komma veranderen in een punt…
Wie weet hoe dit moet…

Ik word er ook gek van. In het ene programma is het een punt, in het andere een komma.

wat je kan doen:
bij systeemvoorkeuren/landinstellingen kies je invoermenu en klik je de Amerikaanse toetsenbordindeling aan.

in je menubalk kan je nu kiezen
krijg je er alleen een Amerikaans vlaggetje bij :frowning:

Een G4? Tjee man, loop jij ff achter

[quote:0f2204566a="EagerB0bNerd"]Ik word er ook gek van. In het ene programma is het een punt, in het andere een komma.

wat je kan doen:
bij systeemvoorkeuren/landinstellingen kies je invoermenu en klik je de Amerikaanse toetsenbordindeling aan.

in je menubalk kan je nu kiezen
krijg je er alleen een Amerikaans vlaggetje bij :([/quote:0f2204566a]

Ja dat werkt idd…maar volgens mij moet het ook anders kunnen…of zal je daar bij OSX nu een speciaal Progje voor nodig hebben?

[quote:13f5aa10d7="jiddje"]Een G4? Tjee man, loop jij ff achter[/quote:13f5aa10d7]

laten we dit maar beschouwen als een poging om bijdehand te doen en mijn reactie hierop als een poging om het niet al te serieus te nemen…

on-topic: ik erger me ook aan die punt op het numerieke keyboard die bij gebruik plots een komma blijkt op te leveren ik gebruik dan ook maar de punt naast het ?

[quote:bee49b549c="jiddje"]Een G4? Tjee man, loop jij ff achter[/quote:bee49b549c] Goed 1e berichtje L. Hannes :oops:

[quote:5e516cd100="Imagic"][quote:5e516cd100="jiddje"]Een G4? Tjee man, loop jij ff achter[/quote:5e516cd100]

laten we dit maar beschouwen als een poging om bijdehand te doen en mijn reactie hierop als een poging om het niet al te serieus te nemen…

on-topic: ik erger me ook aan die punt op het numerieke keyboard die bij gebruik plots een komma blijkt op te leveren ik gebruik dan ook maar de punt naast het ?[/quote:5e516cd100]

Ach dat was een collega die bijdehand wilde doen.
Hij kan verder best goed vormgeven en ik zal maar niet over zijn bak beginnen… :smiley:

Ja maar dat is erg irritant vooral bij waardes invullen bij Quark die kent de komma niet…moet ik steeds weer naar links…

Ik kan me haast niet voorstellen dat Apple daar geen foefje voor heeft in OS X

als je tijdens het typen de alt of shift of command indrukt wordt de komma een punt.

Tja, wat een binnenkomer he? Maarre de vraagsteller zat denk ik een meter of 2 van mij vandaan en vroeg zich af wanneer er antwoord kwam. En ik dacht, daar iedereen naar het schijnt het nieuwste van het nieuwste moet hebben om goed werk te kunnen leveren, laat ik de knuppel in het OSX-hok eens binnengooien. Niet kwaad bedoekd dus. Maar het uiteindelijke antwoord op de vraag is uiterst welkom. Hoe simpel kan het zijn. Nou, werkze allemaal.

[quote:7b3b8cd95c="jiddje"]Tja, wat een binnenkomer he? Maarre de vraagsteller zat denk ik een meter of 2 van mij vandaan en vroeg zich af wanneer er antwoord kwam. En ik dacht, daar iedereen naar het schijnt het nieuwste van het nieuwste moet hebben om goed werk te kunnen leveren, laat ik de knuppel in het OSX-hok eens binnengooien. Niet kwaad bedoekd dus. Maar het uiteindelijke antwoord op de vraag is uiterst welkom. Hoe simpel kan het zijn. Nou, werkze allemaal.[/quote:7b3b8cd95c]

Haha idd …ik dacht eigenlijk dat mijn dat mijn collega het antwoord wel zal weten…
Immers hij begon achter de snijtafel en werkt al met de eerste Mac die geboren was…

Maar helaas …hij weet et niet …en ik ook niet…idd alt<->shift inhouden kan…
maar het moet simpeler kunnen…

[quote:ff9ea08525="Mac Fundamentalist"]Maar helaas ......hij weet et niet ....en ik ook niet.........idd alt<->shift inhouden kan..... maar het moet simpeler kunnen...........[/quote:ff9ea08525]

Ja het kan ook simpeler. Als je aan een punt denkt wordt het een punt, als je aan een komma denkt wordt het een komma. Het werkt alleen niet altijd… :roll:

Zet gewoon je keyboard op USA. Voor een NL keyboard is er verder geen verschil.

[quote:b81b289f0c="Deskman"][quote:b81b289f0c="Mac Fundamentalist"]Maar helaas ......hij weet et niet ....en ik ook niet.........idd alt<->shift inhouden kan..... maar het moet simpeler kunnen...........[/quote:b81b289f0c]

Ja het kan ook simpeler. Als je aan een punt denkt wordt het een punt, als je aan een komma denkt wordt het een komma. Het werkt alleen niet altijd… :roll:

Zet gewoon je keyboard op USA. Voor een NL keyboard is er verder geen verschil.[/quote:b81b289f0c]

OKAY USA

Maar wel een lelijk pictogram…nou ja… :roll:

Dat pictogrammetje is vast wel ergens te hacken. Zet je de vlag van Monaco er in ofzo... Zou ik geen punt van maken ;)

[quote:c0ea8fe872="Deskman"]Dat pictogrammetje is vast wel ergens te hacken. Zet je de vlag van Monaco er in ofzo... Zou ik geen punt van maken ;)[/quote:c0ea8fe872]

Haha…:smiley:

You’re right…waarom zo moeijlijk…het wordt een Groninger vlag!

Krék

Zeg even als je de plek gevonden hebt… :stuck_out_tongue:

Ik kan me wel voorstellen als je zoveel puntjes typt als onze mac fundamantalist dat je de komma bij het nummerieke deel in punt wil zien :lol:

[quote:e821305611="Jakke"]Ik kan me wel voorstellen als je zoveel puntjes typt als onze mac fundamantalist dat je de komma bij het nummerieke deel in punt wil zien :lol:[/quote:e821305611]

HeHe…tja vreemde tik… :roll: :slight_smile: