Toetsenbord bedraad / onbedraad

Ik heb nu mn MacMini binnen en heb het bedrade toetsenbord van Apple er aan zitten , vind ik prettig werken en met 2 usb poorten , nadeel is dat het draadje net wat te kort is , ik heb er een verleng kabeltje tussen gezet met dan werkt het toetsenbord niet meer ...

Kan het überhaupt niet een kabel verlengen of heb ik een speciaal kabeltje nodig ?

Hoe zijn de Apple draadloze toetsenborden , ik lees veel dat de batterijen erg snel leeg zijn , klopt dit nog steeds ?

Ik vind nadeel dat je geen numeriek toetsenbord heb met de draadloze...

Mwa, volgens mij gaan ze vrij lang mee hoor. En bovendien zijn euroshopper batterijen niet duur en ze gaan lang mee in mijn magic mouse. Draadloos is veel relaxter en bovendien wen je gauw aan een toestenbord zonder numpad, moet ik zeggen

[quote]
bovendien zijn euroshopper batterijen niet duur
[/quote]

Niet in aanschaf, totdat ze gaan lekken en je een nieuw toetsenbord moet kopen. ;)

Maar serieus, niet alle budget batterijen zijn rommel. Je moet alleen wel een beetje oppassen.

Als je een draadloze gaat kopen, houd dan die met de draad. Want met een draadloos toetsenbord b.v. kun je niet de schijf herstellen (starten met de c-toets ingedrukt). Dat geldt ook voor de draad(loze) muis.

Dat kan dus vaak wel... Het kan alleen niet als het apparaat standaard niet met draadloze toetsenborden geleverd kan worden. EFI heeft gewoon bluetooth en HID drivers, dus het werkt prima :)

Raar, ik heb mijn keyboard gewoon verlengd en alles werkt. Ook de usb poorten.

Heb er nu een USB verdeel blokje met die zelfde verleng kabel tussen gezet en nu werkt het wel ....

Speciaal voor 2fast4me
http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/mac_accessories/mice_keyboards

Die draadloze komen er op die pagina niet best af ... , ik hou het nu het is opgelost maar bij deze .

Toch maar voor een bedraad toetsenbord gaan als je niet op je schoot of elders dan het bureau met het TB wilt werken?

Wil geen gedoe met batterijen om de twee weken. Heb wel een trackpad, ben benieuwd hoelang die het volhoudt.

Nog meer positieve dan wel negatieve ervaringen?

Je kunt ook een draadloze numeriek toetsenbord kopen. Die leg je dan naast je draadloze toetsenbord. Ik gebruik die batterijen van de zeeman van €2 nooit batterij lekken gehad. Wel snel leeg.

Als ik tijdens het opstarten een toets in moet houden wat ik vaak gebruik voor bootcamp heeft die tot nu toe altijd meteen gereageerd.