toetsenbord in jaguar fout?? - via IE kan ik op geen enkele site inlog

Hallo,

heeft iemand dit al voorgehad :

Sinds .mac aangekondigd is, kan ik op geen enkele manier meer toegang krijgen tot mijn itools account. Iedere keer ik mijn account en paswoord intyp kom ik terug naar de login. Ik dacht dat dit een 'politiek' van apple was om mensen te verplichten te kopen.

Vorige week installeerde ik :
1)Airport base station + airportkaart (eerst via modemingang)
2)telenet internettoegang (eerst via ethernetpoort daarna airport geconfigureerd voor die toegang)
3) na dat alles : osx jaguar met hele configuratie (op een nieuwe harde schijf, vers geformatteerd, clean install)

Nu ik mijn software wil registreren (VPC, Toast, … : ik heb even gewacht tot osx geinstalleerd was om te registreren) krijg ik overal foutmeldingen bij inlog en paswoordingave.
Ik heb het ook al gehad met telenet (dat was nog ten tijde van os9 dus osx heeft hiermeee niets te maken denk ik) : inloggen in account en aliassen aanmaken werkte niet vanop de mac (heb dit op het werk moeten doen via pc???)

Zou dit met het toetsenbord kunnen te maken hebben of met invullingen in 'secure' webpagina's ??? of met internet explorer, of met osx en toetsenbordinstelling, of met airport nat???, …

Kan iemand mij helpen?
dank bij voorbaat.
davedive

Haaaaaalo,

anybody there ??

heeft niemand éénig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ??

dank
davedive

caps en num lock hebben idd wel invloed op paswoorden.

Ik heb er normaaal nooit problemen mee

En je cookies moeten aanstaan.

Svenson,

O zo terecht !!!

Ik ben zoo gesteld op mijn privacy dat ik nooit erbij stilsta : mijn coockies staan ALTIJD af. Zelfs in dit forum, log ik telkens opnieuw in ipv geholpen te worden door die stomme dingen.

Coockies aangezet, en rechtoe rechtaan toegang tot mijn idisk.

Stom hé, dat een mens zo oud moet worden om nog zo'n dingen over het hoofd te zien :smiley:

Bedankt voor de hulp
davedive

Het gebeurt me zelf ook vrij vaak hoor. Huh, waarom werkt het nou niet? Uh.. oh ja, cookies. Waar ik nou blij van zou worden is als elke browser een cookies manager a la Omniweb zou hebben.

En als Explorer bookmarks zou kunnen importeren, net zoals elke andere browser, zou dat natuurlijk ook heel fijn zijn.  :)

hallo svenson,

Bookmarks? = favorieten veronderstel ik : Deze heb ik geïmporteerd (had ze wel eerst op een cd-rom geplaatst vanuit vorige harddisk uit os9).

Werkwijze :
1, via 'window' naar 'favorites' : favorietenvenster opent in een afzonderlijk scherm.
2. kies 'file - import favorites' kan je de map aanduiden (of cd)
3. opkuis van je favorites map want sommigen staan er nu dubbel in (default door microsoft meegeleverde)

Groetjes
Davediv

Cool! Bedankt. Is dat er recent bijgekomen, of zo? Of ik heb er al die tijd overheengekeken. Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat het met Explorer niet kon. Nou, ik ga maar effe wat importeren denk ik :p

[quote:post_uid0="svenson"]Cool! Bedankt. Is dat er recent bijgekomen, of zo? Of ik heb er al die tijd overheengekeken. Ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat het met Explorer niet kon. Nou, ik ga maar effe wat importeren denk ik :p[/quote:post_uid0] hm, zit er al jaaaren in. :p  ;)

Importeren van xml (chimera) werkt alleen niet. Heeft iemand daar een oplossing voor?

thanks

hallo svenson,

Heb juist in browserforum link gevraagd naar downloadsite voor chimera.

Als deze geïnstalleerd is zoek ik even.

groetjes
davedive