Toetsenbord instelling springt van BE naar NL in Photoshop ?

Mijn toetsenbord staat ingesteld als Belgisch-Vlaams. Bovenaan in de regelbalk staat ook het Belgisch vlagje.

Indien ik Photoshop (7.0) opstart dan is eerst alles normaal, ik kan aantal bewerkingen uitvoeren, maar dan ineens staat de toetsenbord indeling plots als Nederlands (ook bovenaan het NL vlagje).

Geeft mij nogal wat problemen bij gebruik van shortcuts…

Hoe dit op te lossen ?

je moet eens kijken wat de shortcut is voor verandering tussen beide vlaggetjes, als ik me niet vergis is het de shortcut om te zoomen die de boosdoener is.

in ieder geval kun je simpel die sneltoetsfunctie een andere combinatie geven

Het is niet de zoom.

Maar volgens mij zou dit niet logisch zijn, als je de “landenvlaggetjes” (toetsenbord instellingen) wilt wijzigen ben je toch niet langer actief in Photoshop, of zie ik het verkeerd…

Kan ik dit niet in de voorkeuren van Photoshop ergens ingeven, maar waar ?

Bedankt alvast Servir Frais !

ga in de dock naar;

> systeemvoorkeuren
>> landinstellingen
>>> tab invoermenu dan knop OPTIES

Beide vakjes uitvinken en ok drukken en klaar is kees,
enne als ik me niet vergis is appeltje + spatie nog steeds zoomtool in photoshop

graag gedaan en smakelijk eten :slight_smile:

Perfect !!! Dat was het. Dank je wel.

De shortcut voor het handje is de spatiebalk. Voor in- en uitzoomen gebruik je ook de spatiebalk. Dat is ook de toets om het vlaggetje te veranderen. Er zijn al meerdere thread over geweest in dit forum en iedere keer weer die stomme spatie :P

Ook kan je instellen dat je maar één taal op je mac hebt, dan kan hij ook niet wisselen…