Toetsenbord kaduuk

Mijn toetsenbord doet het niet goed meer. Volgens mij heb ik koffie gemorst (beetje maar, oeps). De pijltjes toetsen doen het niet meer. :cry: Ik heb het toetsenbord uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Wat een gepiel, 3 mini inbusschroefjes en 33 schroefjes en een heel gedoe om het ding weer in elkaar te krijgen. Heeft iemand nog tips om mij toetsenbord aam de praat te krijgen, of moet ik hem gewoon vervangen. En als ik hem vervang, zijn er toetsenborden die misschien de voorkeur genieten boven het standaard toetsenbord (zo'n witte, die bij een 17" iMac hoort)?

[url=http://www.voorjegemac.nl/artikelen/invoer/tactilepro.php]zoiets ?[/url]

Inderdaad, zoiets. Bedankt.

Soms helpt met water spoelen (haal dan ergens accuwater, daar zit geen kalk in en zo., Accuwater he, niet Accuzuur). Vooral als er cola of echte koffie in ging. Na het spoelen met water, op zijn kant zetten en laten drogen. Drogen kan je versnellen haar fohn .

Maar ja er is altijd gevaar van corrosie. Het beste is niet morsen natuurlijk. Als je Mac USB heeft, kan je ieder USB keyboard eraan hangen, is wel handig om er een te nemen waar ook een appletje op zit. Logitech heeft er een aantal.

Ik heb het ook gehad maar dan met bier... Toetsenbord uit elkaar gehaald.. Het bier was overal tussendoor gekropen en had voor kortsluiting gezorgd in de printplaat... Enige optie was toetsenbord vervangen..

Ik heb aan mijn iMac 17" de BT Toetsenbord en Muis van Apple hangen. Werkt prima, al moet ik toegeven dat de toetsaanslag wat steviger is dan het originele toetsenbord. En de muis vreet batterijen, dus daar moet je oplaadbare exemplaren voor gaan gebruiken.

Voor de rest: prima spul!

Exact hetzelfde meegemaakt, maar dan met witte wijn :roll: . Heb mijn keyboard uit elkaar gehaald (werkje van 3 uur :x ) en na alles keurig schoongemaakt te hebben, en zelfs met een grafiet potlood de lijntjes verbonden, maar no dice. Ik kan nu niet de li, re, onder, 0 en 1 van de keypad gebruiken. Irritant, maar net niet irritant genoeg om een nieuw keyboard te kopen.

Niet drinken tijdens het werk is de boodschap... (ofwel zorgen dat je glas wijn of kopje koffie ver genoeg van je toetsenbord staat - dat doe ik) :D

Ik ben gegaan voor [url=http://www.voorjegemac.nl/artikelen/invoer/tactilepro.php]deze[/url] Wat een herriebak, tjongejongejonge. Is daar een oplossing voor?

Ik wil trouwens dit probleem oplossen door de muis op dit toetsenbod te prikken. Ik ben benieuwd.

[quote:2712f89655="Liebemshats"]Ik ben gegaan voor [url=http://www.voorjegemac.nl/artikelen/invoer/tactilepro.php]deze[/url] Wat een herriebak, tjongejongejonge. Is daar een oplossing voor?[/quote:2712f89655]

Waarom niet het apple keyboard gekocht? Is volgens mij zelfs €10 voordeliger…

[quote:860b506589="Skip"]Waarom niet het apple keyboard gekocht? Is volgens mij zelfs €10 voordeliger...[/quote:860b506589]

Ach, ik dacht “weer eens wat anders”.
Maar het was bij nader inzien toch niet zo’n goed plan. Wat een herriebak zeg! iedereen kon horen dat ik niet zo snel kan typen en soms een beetje dommig voor mij uit zit te staren in plaats van typen. :stuck_out_tongue:
Ik heb hem meteen teruggebracht naar de winkel en een Apple BT gekocht. Wat een verademing! Typt geweldig, ziet er cool uit en laat zich wel heel gemakkelijk installeren. Prima winkel trouwens. Goede service en ze doen niet moeilijk als iets niet bevalt.

Ik heb trouwens nog steeds geen oplossing voor het muisprobleem (zie boven) Als iemand tips heeft, graag.

Ik heb een Apple Extended II keyboard (enige echte TOP toetsenbord van Apple) hangen aan me iMac via een USB<>ADB verloopstekker. Tikt als een gek. Ok ok, het ziet er niet echt synchroon uit: imac is stralend wit, toetsenbord is grijs/creme.

Ik kan gewoon niet uit de voeten met de toetsenborden van Apple tegenwoordig: veel te sponzig, toetsen te dicht op elkaar

[quote:cf7e3e7ba5="Liebemshats"]Maar het was bij nader inzien toch niet zo'n goed plan. Wat een herriebak zeg! iedereen kon horen dat ik niet zo snel kan typen en soms een beetje dommig voor mij uit zit te staren in plaats van typen. :P Ik heb hem meteen teruggebracht naar de winkel en een Apple BT gekocht. Wat een verademing! [/quote:cf7e3e7ba5] Ik was ook geinteresseerd in dit Tactile Pro toetsenbord, omdat ik een wat steviger aanslag wel fijn vind, en omdat hij ruimte heeft boven de functietoetsen om stickers te plakken :D (waar is de tijd dat je er een mooie kunststof overlay bij kreeg waar je je eigen F-functies op kon schrijven?). Jij bent de eerste die hier laat weten of het bevalt.. Nou, goed dat je hem nog kon ruilen... :)

[quote:bd6e46fbb8="EagerB0bNerd"]Ik was ook geinteresseerd in dit Tactile Pro toetsenbord, omdat ik een wat steviger aanslag wel fijn vind, .....[/quote:bd6e46fbb8] In heb de indruk dat de Apple Bluetooth toetsenbord een betere (stevigere) aanslag heeft dan het standaard toetsenbord. Misschien dan je die in overweging nemen. Het enige wat je dan niet meer kan doen is de computer uit de sluimerstand halen met je toetsenbord omdat hij dan nog geen verbinding heeft. Je moet dan de muis gebruiken. Op zich geen probleem, maar je moet het even weten. oh ja, er zitten geen USB poorten op het toetsenbord. Wel jammer, want nu moet de je muis ergens anders inprikken (kort draadje) en zal je wat meer moeten pielen als je bijvoorbeeld een USB geheugenstick hebt.

[quote:dd8bb47096="Liebemshats"]Het enige wat je dan niet meer kan doen is de computer uit de sluimerstand halen met je toetsenbord omdat hij dan nog geen verbinding heeft. Je moet dan de muis gebruiken. Op zich geen probleem, maar je moet het even weten.[/quote:dd8bb47096]

Dat kan wel, maar alleen als je een ingebouwde Bluetooth adapter hebt of de D-Link DBT-120. Dan kun je in het regelpaneel Bluetooth aanvinken dat je de Mac uit de sluimerstand kunt halen met een BT toetsenbord of muis.

ehh.. ik heb een DBT-120 maarree...

[img:e8a05e034f]http://www.kriebel.nl/macosx/toetsenbord.jpg[/img:e8a05e034f]

[quote:0ee71c92c4="Liebemshats"] Het enige wat je dan niet meer kan doen is de computer uit de sluimerstand halen met je toetsenbord omdat hij dan nog geen verbinding heeft. Je moet dan de muis gebruiken. Op zich geen probleem, maar je moet het even weten. oh ja, er zitten geen USB poorten op het toetsenbord. Wel jammer, want nu moet de je muis ergens anders inprikken (kort draadje) en zal je wat meer moeten pielen als je bijvoorbeeld een USB geheugenstick hebt.[/quote:0ee71c92c4]

Dat wordt moeilijk als je geen muis hebt. Ik werk met een tablet en daarmee krijg je hem niet uit de geheugenstand. En ingebouwde bluetooth heb ik ook niet.

Maar USB geheugensticks in je toetsenbord ? Ik heb er een aantal geprobeerd, maar geen van allen deden ze het in een toetsenbord, omdat die “te weinig stroom leveren”

ik heb een sony microvault en die doet het zonder problemen :?

[quote:a1813f630c="Liebemshats"]ehh.. ik heb een DBT-120 maarree...

[img:a1813f630c]http://www.kriebel.nl/macosx/toetsenbord.jpg[/img:a1813f630c][/quote:a1813f630c]

Dat is inderdaad de checkbox die je aan moet vinken.

Als je de DBT-120 rev. B3 hebt, dan moet je de Bluetooth Firmware Update draaien.
Die zorgt ervoor dat dit vinkje bruikbaar wordt.

[color=red:a1813f630c]WAARSCHUWING[/color:a1813f630c][color=grey:a1813f630c] voor andere lezers[/color:a1813f630c]
Die firmware update moet je NIET draaien als je een andere dongle hebt dan die D-Link.
Anders kun je je dongle bij het grofvuil gooien.

Het is een DBT 120 - B4. [url=http://www.apple.com/support/downloads/bluetoothfirmwareupdater.html]Deze[/url] firmwareupgrade heeft geen effect. Nog meer tips?