Toetsenbord perikelen

Mijn Macmini late 2012 gaat altijd in sluimerstand als ik hem niet meer gebruik. Ik ontwaak hem meestel met een druk op het bedraad Apple toetsenbord (meestal cmd-toets). Gaat altijd prima maar de laatste tijd is het met enige regelmaat dat ik ineens een scherm voor krijg waarin staat dat er gezocht wordt naar een BT-toetsenbord. Mijn toetsenbord reageert dan ook niet meer. Is steeds een kwestie om de USB-kabel even achter uit de macmini te trekken en weer terug te duwen. (soms moet ik even een anders usb-poort pakken) Scherm “zoeken BT-toestenbord” verdwijnt en ik kan weer werken.

Niet echt een ramp maar ik wil er vanaf.

Als de Mac in sluimerstand gaat zijn altijd alle programma’s afgesloten, hier kunnen we meteen elimineren dat het aan een programma ligt wat nog open staat.

Iemand een idee??

Alvast bedankt

Heb je al eens gekeken bij Bluetooth in de Systeemvoorkeuren?

Volgens mij moet je daar op het kruisje drukken achter het toetsenbord om dit apparaat dat vroeger verbonden is geweest te verwijderen.

@Shmoo Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik al sinds jaar en dag een bedraad (Apple) toetsenbord heb welke ik sinds kort regelmatig van USB poort moet wisselen omdat hij het anders niet doet. Soms helpt het zelfs om het uit de USB-poort te halen en hem weer in diezelfde USB-poort weer terug te duwen.

En omdat er geen toetsenbord wordt gedetecteerd gaat de mac op zoek naar een BT-toetsenbord, vandaar dat ik die melding krijg.

Overigens staat in de sectie BlueTooth in de systeemvoorkeuren alles goed.

Wellicht slecht contact in USB-poort(en) ?

Of een breukje in de kabel? Probeer eens een ander toetsenbord.

Nee, dat is het allemaal niet, immers door een druk op een toets komt hij uit sluimerstand. Tijdens het “ontwaken” ontstaat het probleem.

http://www.macrumors.com/2015/07/15/efi-firmware-update-for-2012-mac-mini/