toetsenbord reageert niet na sluimerstand

Ik heb een probleem na het wekken van mijn computer uit de sluimerstand. Hij wordt dan wel 'wakker' met een tik op het toetsenbord maar daarna reageren zowel toetsenbord als muis niet meer. De enige oplossing is dan de USB kabel uit de computer halen en weer terug te plaatsen. :? Dan doet alles het weer. Niet echt handig, iemand enig idee waar dit aan kan liggen. (mac osx 10.2.2, g4 dp 1GHz)

Gebruik je gewoon het Apple Pro keyboard & muis? Zo niet, zou het best wel eens aan de USB drivers van het toetsenbord kunnen liggen.

Adriaan

Dat van het toestenbord er even uithalen en weer terugstoppen ga ik de volgende keer ook een proberen.

Ik had er nadat ik er onder 1.1 ook al eens gestoord van werd laatstelijk ook weer problemen mee.

Alleen ik dacht tot nu dat het systeem bevroren was en maakte maar ten einde raad een harde reset. :oops:

Ik heb eventjes ht systeem gekieteld met janitor en optimizer en naar het schijnt is ze weer erg te spreken als ik haar uit haar slaap haal. 8)

Ik gebruik wel het standaard toetsenbord maar met een logitech muis. Maar aangezien het toetsenbord het zelfs niet doet kan het volgens mij niet aan de muis liggen. Maar hoe kietel je het systeem met janitor/optimizer. welk programma wordt hier mee bedoelt?

Ik ga nu eerst opzoek naar een nieuwe driver voor de muis,
hopen dat dat werkt.

For the record: ik heb hetzelfde probleem met mijn ibookje (33.11 G3, 500Mhz). Muis reageert nog wel, toetsenbord zo dood als een pier. Herstart is dan helaas de enige oplossing. Volgens X-Alt (mac-leverancier) een hardwarematig probleem. Ik zorg er nu voor dat m'n macje niet meer in slaap kukelt, dus energiestand uitgezet. Wel lastig met een labtop; een beetje langer met je battarij werken is vaak wel gewenst.

Ik heb van de site van logitech een nieuwe 'driver' gevonden voor mijn trackball, het logitech control center. Muis doet nu minder vreemde dingen alleen gaat mijn comp. nu niet meteen in sluimer stand en komt er ook pas na enkele minuten weer uit.

Ik zit dus nu met een keuze,
uninstallen van de logitech control center
en dus een toetsenbord dat niet reageert na de sluimerstand.
of de sluimerstand is erg traag.

Heeft er iemand ervaring met dit Logitech control center?

ja, maar ik gebruik alleen een simpele muis, verder geen problemen maar heb niet de laatste versie