Toetsenbord verbinden met iPad Pro (2017)

Ik heb een iPad Pro uit (ik geloof) 2017, het eerste model Pro als ik het goed heb. De laatste tijd typ ik daar veel meer op dan vroeger, dus ik bedacht dat het handig is om er een (goedkoop) toetsenbordje voor te kopen, want dat op het scherm werkt niet echt zo goed voor meer dan een paar zinnetjes.

Ik heb er nu twee geprobeerd, en bij allebei verbindt de iPad er eerst keurig mee, om na een seconde of drie te zeggen dat de verbinding verbroken is. Bij de eerste dacht ik dat het aan het toetsenbord lag, maar dat verbond wel goed met een iPhone en de iPad (geen Pro) van een ander. (Toch teruggestuurd omdat het geen lekker toetsenbord was.) Het tweede toetsenbord heeft precies hetzelfde probleem: bij mijn iPad weigert hij verbonden te blijven, bij die andere lukt het wel.

Maar het Apple Bluetooth-toetsenbord van m’n Mac werkt wel, bleek toen ik dat maar eens probeerde na deze twee mislukkingen. Daarmee verbindt m’n iPad en het blijft ook verbonden. De iPad kán het dus wel.

Heeft iemand ideeën over hoe ik zo’n iPad-toetsenbord toch kan verbinden? („Koop een dure” is geen oplossing — ik verwacht niet nog jaren met deze iPad te doen, dus ik ga geen handenvol geld uitgeven aan een accessoire ervoor :slight_smile: ).