toetsenbordinstelling

help. mijn toetsenbordinstelling springt sinds een paar dagen (geen idee wat erin sinds die tijd in het systeem is veranderd) na elke opstart (herstart) op"Amerikaans". Onder systeemvoorkeuren/landinstellingen/invoermenu vink ik elke keer weer netjes "Amerikaans" af, zodat alles grijs is en alleen "Nederlands" aangevinkt is, maar na een op(her)start staat de toetsenbordindeling weer op Amerikaans. Ik kan niet 1-2-3 vinden welke voorkeuren evt. beschadigd zouden kunnen zijn zodat "Amerikaans" elke keer weer hardnekking terug komt. Ik krijg nu ook een mededeling in mijn filemakerbestanden (The date and time formats associated with "filename" are different than the current system settings). Dit heb ik alleen met FileMakerbestanden gehad die ik vanuit het buitenland toegestuurd heb gekregen. Nooit met mijn eigen aangemaakte databases. help dus.

Hetzelfde probleem bij mij :( Probleem ontstond na de aanschaf van mijn apple pro keyboard. Blijkbaar ligt dit in de combinatie van het powerbook keyboard en extern keyboard.

Enkel gereageerd om op de hoogte te worden gehouden van reacties :?

Zoals elders al een paar keer verteld:

wis de volgende bestanden:

com.apple.HIToolbox.(cijfertjes).plist

(cijfertjes: een reeks getallen dus na de ‘punt’ en voor '.plist)

(Evt com.apple.HIToolbox.plist)

Is een bekende bug. Wissen van dit bestand, toetsenbord opnieuw instellen en opnieuw starten lost dit op

hartelijk dank, probleem is opgelost