Toetsenbordprobleem

Wie kan mij helpen... ik geef het toe ik heb m'n potje bier over mijn toetsenbord van mijn iMac laten kieperen. Nu doen de 4 toetsen rechtsbovenaan het niet meer; 3x geluid en de CD-la opener. Geluid kan ik softwarematig instellen maar hoe krijg ik de CD-la open als er niets in zit?[b:b2f6cd820c][/b:b2f6cd820c]

In ieder geval toetsenbord schoonmaken, daar zijn verschillende sites voor die beschrijven hoe je dat doet.

Open in nood gevallen: Herstarten met muisknop ingedrukt houden.

Er zit altijd wel ergens een emergency button. :lol:

Maar anders? Even de Kn Base van apple raadplegen?

Via HD/ Systeem/ Bibliotheek/ CoreServices/ Menu Extras/ Eject.menu (op de laatste klikken) verschijnt er een eject icoontje in je menu balk..

F12 ingedrukt houden, funcioneert dat nog?

EjectDisk was/is er een proggie voor.

Vorige tip (mactheo) ziet er ook goed uit!

Ai, wel zuur natuurlijk.

Mss een handige tip, de toetsenborden van apple zijn in prijs verlaagd, van 55€ naar 29€. Daar kan je uw vingers niet aan branden lijkt me…

succes!

Mannen hartelijk dank! Via een ejecticoontje in de menubalk gaat het geweldig. Mijn F12 doet niets, kan ik dat ergens instellen? Wel zie ik onder systeemvoorkeuren dat je combinaties kunt instellen maar kan dat ook voor singel Functietoetsen?

[quote:5689bb3fbc="klaus"]Mss een handige tip, de toetsenborden van apple zijn in prijs verlaagd, van 55€ naar 29€. Daar kan je uw vingers niet aan branden lijkt me... [/quote:5689bb3fbc]

Wel pijnlijk als je op 31 december (niet bij de Apple Store, maar bij YouMac) een toetsenbord voor 55€ hebt gekocht…
Het vorige was overleden na een kopje thee van de kinderen. Enige (droog)tijd een oud iMac toetsenbord geleend zonder eject-knop. Toen ook het eject-symbool geïnstalleerd in de menubalk. Na de droogtijd bleek het oude toetsenbord definitief overleden (7 van 26 letters werkten nog).

Jammer dat die dingen zoiets meestal niet overleven. Aan de andere kant loop je wel tegen nieuwe zaken aan; nog steeds erg blij met m'n TactilePro 8)

M'n oude toetsenbord kan in ieder geval nog dienen als mini-USB-hubje...