toetsencombinaties ubuntuserver in Parallels

Hallo beste mede maccers

Ik heb ubuntuserver draaien in Parallels (Macbook)
Sommige tekens willen niet werken of ik weet ze niet staan.

Het @ en het, pipe teken kan ik maar niet vinden. Misschien werkt dit niet?
Ik heb het tooltje “Popchar” maar met dat programma werkt het ook niet.

Weet er iemand een oplossing hiervoor?

Bedankt op voorhand

Ik heb Ubuntu 6.10 geïnstalleerd onder Parallels (versie 3106 beta 3) op m'n MacBook, en kan de tekens die je noemt gewoon typen op m'n (QWERTY-)toetsenbord … Eens kijken wat er gebeurd als ik het op AZERTY zet in Ubuntu.

Inderdaad vreemd … volgens de toetsenbordweergave van OS X zou de toets links van de 1 het @-teken moeten zijn, maar in Ubuntu wordt dat een superscript 2. | staat er helemaal niet op, zo te zien. Ik kom er even niet uit hoe je dit op zou moeten lossen, behalve dan door in Ubuntu een andere toetsenbordlayout te kiezen.

Zeer bedankt.

Had ik nog niet aan gedacht om het toetsenbord-layout te veranderen.
Ik zal het eens proberen. Moest dit niet lukken dan vind ik het spijtig.

Dit is toch wel een enorm gebrek vind ik. In Vmware op windows lukt dit wel prima.
(op een pc)

groetjes

Belangrijk om in gedachten te houden is dat je op een virtuele computer met twee toetsenborden te maken hebt: OS X gebruikt de layout die je in de Systeemvoorkeuren opgeeft, maar de virtuele machine heeft z'n eigen layout. Staat je OS X op AZERTY, maar Ubuntu op Amerikaans, dan heb je dus een QWERTY zolang je in Ubuntu bezig bent — kan erg verwarrend zijn, denk ik. Maar als ik Ubuntu op AZERTY zet krijg ik er met geen mogelijkheid @ en | in getypt …