TomTom 5 & Mac: oplossing

GOOD NEWS (for Mac users!)!! Just 45 minutes or so ago, TomTom USA gave me this link:

http://www.tomtom.com/3243

Just ignore all of the stuff about backing up your member card, etc. Under
the Answer, it will show Part 1: Download the TomTom Setup Application.
There is a button to click to download the TomTom Setup Application.
Clicking it will download version 1.0.4 of the Setup Application. The date
on that version is June 3, 2005 (the one on the install CD was dated May
15, 2005). Anyway, after you download the Setup App, it will mount a
TomTom Setup 1.0.4 disk image on your desktop. Copy the TomTom Setup file
from the disk image to your hard drive. Before you launch (run) the new
Setup Application, insert the TomTom install CD (either Application Install
CD or Maps Install CD 1). Once the CD is mounted, run the new TomTom Setup
App from your hard drive. This time, it will install a PROPERLY working
TomTom Conduit in your Conduits folder. This one WORKS!!

Yihaaa! Dit ziet er goed uit.

Heb wel net heel de dag op de pc van mijn moeder gewerkt en gevloekt om kaarten van Scandinavië, Benelux + , Oostenrijk en Zwitserland op sd-kaartje van 1 Gig te zetten. :oops:

Kom ik net thuis na een heerlijk terrasje en vind je dit op de site. Bangelijk. Direkt aan de slag gegaan om Duitsland en Frankrijk ook nog op sd-kaartje te krijgen.

“Deutschland-Map to expansion card 2%” Het lijkt idd te werken. Mijn mac een nachtje laten draaien en hopen dat morgen Duitsland er ook op staat. :smiley:

Zzzlaapwel allemaal, ik laat morgen (straks dus) nog wel weten of het helemaal gelukt is !

8) 8) 8) :D :D :D :P :P :P

Kon niet slapen en was dus maar een kijkje komen nemen. Duisland staat erop.
Nu Frankijk nog, en dan op vakantie vertrekken :wink:

Het werkt dus zoals het hoort te werken

Gijsraggers, dikke merci voor de tip

ik ebm niet, maar super voor al de vogels die hwt zuiden nu wel kunnen vinden

Ik heb me een ongeluk gezocht op die site van Tomtom. In de digi handleiding van TT wordt namelijk met een kort zinnetje verwezen naar deze mogelijkheid om onder > 10.3 een conduit te bewerkstelligen. Maar met geen mogelijhkheid kwam ik op de benodigde download uit. Nu dus wel, dankzij de tip en ik heb inmiddels een backup gedraaid, zonder problemen. Specificaties: TomTom go 300 Benelux editie iswm een iMac G3 600 mHz.

Als ik het verhaal van Padje goed begrijp is de installatie van een landkaart nogal tijd- en dus energierovend (voor de Tomtom althans). Hoe lang duurt een installatie van bijv. Duitlsnad ongeveer. Ik vraag dit natuurlijk met het oog op de eventuele aansluiting van de TTG op een externe voeding tijdens het installeren.

Wow! Eindelijk! Bedankt voor de tip, werkt perfect!

Jammer dat het nog niet mogelijk is om de update van de applicatie (bv. 5.20) te installeren…

Duurt wel lang inderdaad… is toch zeker een kwartier met de 23 Mb van Zwitserland bezig nu…

[quote:3f635bb22c]Hoe lang duurt een installatie van bijv. Duitlsnad ongeveer. Ik vraag dit natuurlijk met het oog op de eventuele aansluiting van de TTG op een externe voeding tijdens het installeren.[/quote:3f635bb22c]

Bij mijn moeder op de pc duurde het ongeveer 1 uur voor 50Mb. Ik had wel de indruk, nee ik ben zeker dat het op de mac sneller gaat.

Als ik ff kijk naar mijn post dan zie ik dat om 01u32 ik net begonnen was (2%) en om 2u50 stond alles erop. Dus voor duitsland max. 1u 20 minuten