Tomtom go & mac ?

Ik zouw me graag een TomTom GO GPS kopen heeft er iemand enig ervaring mee (samen met mac )? of zijn er al draadjes over? :?

Ik weet niet of er al draadjes over zijn maar met TamTam van http://www.equinux.com/ kan je de TomTom benaderen.

Groet,
Marc

Beste Pasco2,

Wij hebben onlangs tomtom aangeschaft. Om kaartjes te vullen vanuit de CD heb je tamtam nodig. Dat is een speciale versie van tomtomg gemaakt door equinox. Het is eigenlijk een programma dat de installatie van de software welke normaal alleen onder Windows werkt op mac mogelijk maakt. Het is overigens belachelijk duur ik dacht dat wij iets van €32,- betaald hadden via een creditkaart.
Het programma is kwa functionaliteit nog geen €1,- waard het kopieert slechts op een binaire wijze de bestanden naar je SD-kaart. Echter zonder tamtam lukt het volgens mij niet.
Wanneer je echter op een kaartje POI’s wilt toevoegen kun je deze gewoon kopieren naar de SD-kaart die gemount op de desktop als een USB-drive verschijnt.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.

mvanalem

Het klinkt vast stom, echter is het niet mogelijk om het te doen via vpc, of een gratis oplossing? Het lijkt mij wat ereeel om zo'n asociaal duur programma te kopen, het doet namelijk nagenoeg niks. ^^ Jeps ik ben het volledig eens met wat bovenstaande persoon zei. :D

Ik heb de TTG nu al een half jaar. Samen met TamTam is het een fantastisch machientje dat vlekkeloos samenwerkt met de Mac (via TamTam uiteraard). Wil je het geld niet uitgeven aan TamTam, dan kan je altijd via een keniis die een PC heeft, je TomTomGo up-to-date houden. No problem, want zo vaak hoef je niet te upgraden. Bovendien installeren de meeste dealers de software en de kaarten die je kiest gratis, bij wijze van service. Wat houdt je tegen zou ik zeggen.

Mijn ouders hebben een TomTom Go en die doet het via mn vaders PC, volgens mij niet aan mn mac, nog niet geprobeerd

Ja maar, zoals al gezegd, synchroniseren met de Mac gaat alleen maar via de betalende software TamTam. Die software doet precies hetzelfde als wat er op een windowsbak gebeurt.