TomTom Home en Leopard

TomTom Home geeft nogal wat problemen hier met Leopard. Backupschijf van TomTom wordt niet gevonden. Verder start het prog niet, of met grote moeite op.

Herkent iemand dit?

Ja, toevallig heb ik op het ogenblik 2 draadjes lopen op TT forums daarover, en TT Home 1.5 is brakke troep,schijnt vooral op Intel macs niet best te draaien.

Ik zou graag mapshare gebruiken, kan niet, en Home crasht regelmatig en kan eigenlijk weinig meer dan updates installeren.

Ik heb ook contact met TT zelf, en hoop op positieve antwoorden, het schijnt dat ze bezig zijn met een nieuwe versie van Home voor de mac.

Home 1.6 zou beter zijn, maar is nog niet beschikbaar als download voor iedereen. :frowning:

OK, Ik heb de problemen inmiddels ook met TT opgenomen. Verwacht vandaag meer uitleg.

TT forum???, waar vind ik dat?

Ik heb toevallig TomTom Home 1.5.106 dit weekend gedraaid op een iMac G5 onder Leopard, en dit ging vrij vlot. De verbinding met de TomTom wordt af en toe verbroken maar bij terug verbinden gaat het programma door waar het gebleven was. Voor Intel machines heb ik natuurlijk geen idee.

TT 1.5.106 is precies de versie die op de intelMac problemen geeft.

[quote:070bd91919="Hans Flick"]OK, Ik heb de problemen inmiddels ook met TT opgenomen. Verwacht vandaag meer uitleg.

TT forum???, waar vind ik dat?[/quote:070bd91919]

http://www.jouwnav.nl/

http://tomtomforums.com/

En ik heb geen intelmac trouwens, ook op een G5 geeft TT Home problemen.

TT had zo slim moeten zijn om TamTam gewoon te laten bestaan of desnoods over te kopen in plaats van het gewoon bot te verbieden. :x

Ik heb TTHome 1.6.020 op een 24" Alu iMac en ik heb geen problemen. Ook deze versie is echter erg basic, geen mapshare of andere toeters en bellen maar updates draaien goed, back ups geen probleem. Ik heb nog niet geprobeerd een back up terug te zetten omdat dat niet nodig is geweest. Oh ja, ik gebruik een TomTom Go 720.

Ik volg dit draadje nauwkeurig want ik ben wel erg benieuwd naar het commentaar van TomTom die niet erg bekend staan om hun Mac-vriendelijkheid.

Hier nog iemand die het 'draadje' volgt.

Zodra TT iets laat horen zal ik het hier posten.

Graag niet te hoge verwachtingen trouwens…

Het belangrijkste voor mij zou de mapshare techniek zijn, back-ups maak ik zelf wel, daar gebruik ik Home niet voor, terugzetten is namelijk onmogelijk, of tergend traag.

Ik heb veel te vroeg gejuicht. Ik heb vanmiddag de nieuwe kaart voor Western Europe gekocht en die probeer ik nu te downloaden en te installeren via Home. Jammer dan. Op 96% van de download knal Home eruit. Niet 1, niet 2 maar elke keer. Zo kom ik dus niet verder ook omdat installeren via Home de enige optie is die geboden wordt :nietblij:

Nou denk ik dat de servers van TomTom wel eens druk kunnen zijn maar dan nog. Ik probeer het nog een paar keer en dan zal ook ik aan de bel moeten trekken bij TT.

Ik hou jullie op de hoogte. :x

Nou,ik weet wat meer. De nieuwe kaarten kunnen alleen worden geïnstalleerd met TTHome versie 2.1 en die is er NIET VOOR DE MAC. Dus wij kunnen de nieuwe kaarten niet installeren. Wat dan heel aardig van TomTom is dat ze dat niet vermelden wanneer je de kaarten koopt. Dus wees gewaarschuwd.

Ik ga nu natuurlijk het gevecht aan om mijn geld terug te krijgen. :evil:

Erg vreemd allemaal. Ik heb die nieuwe kaarten (West-Europa) gekocht, gedownload en geïnstalleerd met Home 1.5.106. Weliswaar op een iMac G5. En zoals ik in een eerdere post al zei, in een paar etappes. Maar het staat er op en het werkt, dus blijkbaar is dit toch een probleem tussen Home en de IntelMacs.

Nog vreemder. TTHome 1.5.106 ziet mijn geïnstalleerde kaarten helemaal niet, niet op mijn iMac noch op mijn Mini PPC. Dus ontdekt ie ook geen updates. Wel geeft hij me aan dat er een nieuwe versie van TThome is nl. 1.6. Wanneer ik die installeer worden de kaarten wel herkend maar dan kom ik terug bij mijn initiële probleem dat de zaak stop op 96% van de download, zowel op de iMac als op de Mini PPC. Ik ben nu zover dat ik het ga opgeven. Ik wacht natuurlijk ook nog op de refund van TomTom voor de kaarten die ik niet op mijn TomTom kan installeren met een Mac.

Installeren kan je ook door je TomTom als harde schijf te benaderen. Kijk waar de oude kaart staat, verplaats die naar je Mac als backup en plaats de nieuwe waar de oude staat. Moet werken. Zo niet, zet de oude kaart terug.

@tarun, Maar dan moet je toch eerst die nieuwe kaart kunnen downloaden en dat kan alleen maar door middel van TThome. En daar zitten mijn problemen. Althans, ik heb nog geen optie gevonden om de kaart van West Europa als stand-alone te downloaden. Als jij me die kunt geven, HEEL GRAAG.

Dat is raar,ik heb toevallig eergisteren de nieuwe west europa kaart zelf gedownload, met TT Home 1.5 en mijn iMac G5, dat werkte perfect.

Vooral zeuren en klagen bij TT, misschien helpt het. :wink:

Nou, ik heb het nu op alle, voor mij mogelijke, manieren geprobeerd en ik kom geen stap verder. Ik heb ook heel weinig hoop op de "help"desk van TomTom moet ik eerlijk bekennen. 't Zal wel een keer goed komen, voorlopig kom ik nog overal waar ik wil zijn :D

Helemaal goed is het trouwens bij mij niet, ik heb inplaats van de nieuwe 7.1 kaart een oude versie 675 gekregen, prutsers....dat gaat dus ook een boos telefoontje met TT worden, kijken of en hoe ze dat gaan oplossen.....

[quote:065211fe5a="pinkie"]@tarun, Maar dan moet je toch eerst die nieuwe kaart kunnen downloaden en dat kan alleen maar door middel van TThome. En daar zitten mijn problemen. Althans, ik heb nog geen optie gevonden om de kaart van West Europa als stand-alone te downloaden. Als jij me die kunt geven, HEEL GRAAG.[/quote:065211fe5a] Kan je niet via de website bestellen en downloaden?