Toonbalans iMac

Wie weet of, en hoe, het mogelijk is om de toonbalans van mijn iMac (late 2013, inmiddels met SSD), vooral hoge tonen, in het algemeen te versterken? Dit wil ik graag vanwege toenemende lawaaidoofheid. Dus NIET via equalizer voor muziek (dat gebruik ik al namelijk)! Eventueel via een app?

Om hoge tonen te versterken gebruik je een Equalizer, maar misschien zoek je iets dat alle hoge tonen kan versterken, en niet alleen muziek. Dan zou je een app als Boom3D of eqMac kunnen proberen.

Echter hebben de speakers in een iMac ook zo hun beperkingen, zo heel veel extra kun je daar niet uitpersen. Je zou misschien beter een koptelefoon kunnen dragen, dan komt het geluid direct in je oor, Of als dat niet genoeg is een gehoorapparaat, er bestaan er die je kunt verbinden met je Mac en waar je verschillende presets op kunt instellen, voor spraak en muziek.

Hey dankjewel. Ik ga die apps eens proberen. Ja, ik zoek ook aanpassing vh geluid van bijv. YouTube of NOS.nl enz., dus ook spraak!
Van die gehoor apparaten weet ik, maar vind ik tot nu toe nog niet handig.

Mijn Jabra in-ears koppelen aan mijn iMac lukt tot nu toe niet. Die hebben wel een ingebouwde hoortest + aanpassing aan mijn oren, bij gebruik met iPhone, maar zijn vooral geschikt voor koppeling aan mobiele apparaten.